معوقات کارگری مهم ترین دغدغه کارگران فراهانی در سال های اخیر بوده است

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فراهان گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه کارگری شهرستان معوقات کارگری بود که هرزگاهی سبب اعتراضات کارگری بود.

احمدرضا اسعدی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر ضمن تبریک روز کارگر گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه کارگری شهرستان معوقات کارگری بود که هرزگاهی سبب اعتراضات کارگری بود.

اسعدی اظهار کرد: همچنین در سال های اخیر با افزایش شرکت های صنعتی در شهرستان، زمینه ی اشتغال برای کارگران فصلی در شهرستان فراهم شد و مشکلات بسیاری از این قشر برطرف شد. 

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان فراهان بیان کرد: در سال گذشته در شهرستان فراهان ۱۰۰ پرونده بیمه بیکاری ثبت شده است، که اغلب این پرونده ها هم از شهرستان های مجاور به این اداره منتقل شده است.

وی گفت: این شهرستان نسبت به تعداد بیمه شدگان کارگری، کمترین تعداد درخواست دهنده دریافت مقرری بیمه بیکاری کارگری را  نسبت به آمار بیمه شدگان داشته است.

اسعدی خاطر نشان کرد: این شهرستان در شرایط شیوع کرونا علاوه بر اینکه هیچ شرکت و کارخانه ی تعدیل نیرو در شهرستان نداشتیم، بلکه کارخانه کبیرریس فراهان ابتدای امسال ۴۰ کارگر جدید جذب کرد.

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان فراهان با اشاره به جایگاه مهم و حساس کارگران در پویایی و شکوفایی شهرستان خاطر نشان کرد: معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری در سالهای اخیر بوده است که باید در شورای عالی کار پیگیری شود تا کارگر در سایه حقوق و دستمزدی که دریافت  می کند از حداقل‌ های زندگی برخوردار شده و بتوانند امرار معاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =