مراسم جشن تیرگان در فراهان برگزار نمی شود

فرماندار شهرستان فراهان گفت: با توجه به شرایط خاص فعلی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم جشن تیرگان در فراهان برگزار نمی‌شود.

حسن خزائی پور، فرماندار شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: با توجه به شرایط خاص فعلی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم جشن تیرگان در شهرستان فراهان برگزار نمی‌شود.

وی افزود: این جشن از جمله مراسم‌های آئینی و مذهبی است که هر ساله در روز اول تیر‌ در جوار امامزاده احمد‌بن علی(ع) ذلف‌آباد شهر فرمهین برگزار می‌شود.

فرماندار با بیان اینکه در شرایط کنونی حفظ سلامت شهروندان در اولویت مسئولان است، تاکید کرد: با اعلام وضعیت زرد کرونا در شهرستان و به منظور پیشگیری از بروز و شیوع این ویروس، برنامه جشن تیرگان برخلاف سال‌های گذشته ، امسال در شهرستان فراهان برگزار نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ازدحام جمعیت موجب انتقال ویروس، می‌شود، خاطر نشان کرد: در صورت بی احتیاطی و عدم رعایت موارد بهداشتی در پیشگیری و مقابله با کرونا، شهرستان به وضعیت قرمز و بحرانی تبدیل شود و امیدواریم مردم همراهی کنند تا به زودی این مشکل و بحران را پشت سر بگذاریم.

مردم فراهان اغلب کشاورز هستند و هر سال در ابتدای تابستان و همزمان با فصل برداشت محصول به شکرانه دسترنج کشت خود جشن تیرگان را برگزار می کنند و این مهم در باورهای اهالی بومی این منطقه جایگاه خاصی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =