برگزاری جشن‌های عروسی در فراهان ممنوع شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان فراهان گفت: با توجه به تعطیلات خرداد ماه و حضور مهمانان و مسافران فراوان در این شهرستان و رعایت نکردن کامل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باعث شد شرایط شهرستان از وضعیت سفید به زرد تبدیل شود.

به گزارش فراهان خبر؛ با افزایش دما و تصور ضعیف شدن ویروس کرونا در هوای گرم، بسیاری از شهروندان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حتی زدن ماسک را کنار گذاشتند که منجر به اوج‌گیری دوباره کرونا در شهرستان فراهان شده است.

وضعیت تردد و فعالیت روزانه در شهرستان فراهان نشان می‌دهد که کرونا برای بسیاری از شهروندان عادی شده است.

از اواسط خردادماه و تعطیلات و انجام سفرها، روند بیماری در شهرستان صعودی شد و شاهد وضعیت زرد در فراهان هستیم.

آمارهای وزارت بهداشت گویای این است که فقط ۲۰ درصد مردم در خردادماه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا جدی گرفته و رعایت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان:

جشن تیرگان در فراهان برگزار نمی‌شود

حجتی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به بازگشت شهرستان فراهان به وضعیت زرد گفت: با توجه به تعطیلات خرداد ماه امسال و حضور مهمانان و مسافران فراوان در این شهرستان و رعایت نکردن کامل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه با افزایش موارد مثبت بیماری کووید ١٩ در سطح شهرستان فراهان روبرو شدیم که این امر باعث شد شرایط شهرستان از وضعیت سفید به زرد تبدیل شود.

وی افزود: از همشهریان عزیز فراهانی درخواست می‌شود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن شلوغ و همچنین عدم مسافرت‌های غیر ضروری کمک کنند تا مجددا وضعیت شهرستان بهتر شود.

حجتی اظهار کرد: افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای درخواست می شود دستورالعمل‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند تا با کمک مردم عزیز هر چه زودتر موفق به شکست بیماری کووید ١٩ شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فراهان بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ١٩ امسال جشن تیرگان در شهرستان برگزار نمی‌شود و از مردم عزیز درخواست می شود که از حضور در اماکن متبرکه و مراکز تفریحی که در سال‌های گذشته جشن اول تابستان برگزار می شده است، جدا خوداری کنند.

رئیس دادگستری شهرستان فراهان:

برگزاری اجتماع و جشن‌های عروسی در فراهان ممنوع شد

حجت الاسلام عزیزپور، رئیس دادگستری شهرستان فراهان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم، برگزاری هرگونه اجتماع و جشن‌های عروسی در این شهرستان ممنوع است.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام وضعیت زرد توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و در راستای جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری، برگزاری هرگونه مراسم‌های جشن عروسی در سطح شهرستان فراهان تا اعلام وضعیت سفید ممنوع است.

عزیزپور با بیان اینکه دستورات قضایی جهت برخورد شدید با متخلفین صادر و ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: در صورت برگزاری این مراسمات و احراز شیوع بیماری از این مراسم با برگزار کنندگان آن با جدیت و قاطعیت طبق ضوابط قانونی برخورد قضایی می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =