درآمدزایی دانشگاه آزاد فراهان با فعالیت‌های کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان گفت: امسال واحد فراهان بیشترین درآمد غیرشهریه‌ای را در حوزه فعالیت‌های کشاورزی داشته است.

 مجید حق وردی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در گفتگو با فراهان خبر درباره فعالیت‌های علمی و آموزشی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید گفت: تولید محتواهای نوین مجازی از سوی استادان، یکی از برنامه‌های اصلی ما برای سال تحصیلی جدید خواهد بود؛ در واقع تأکید ما بر ارتقای کیفیت محتوای درسی ارائه شده در کلاس‌های غیرحضوری است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی باید فرصت پیش‌آمده را مغتنم بشمارد و کیفیت آموزش غیرحضوری را برای سال تحصیلی جدید افزایش دهد؛ طی جلسه‌ای که با اعضای هیئت‌علمی داشتیم، تصمیم بر این شد تا دوره آموزشی تولید محتوای مجازی را برای استادان و اعضای هیئت‌علمی برگزار کنیم تا در سال تحصیلی جدید، شاهد تولید محتوای قوی از سوی استادان کلاس‌های آنلاین باشیم.

حق ورودی با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی اظهار کرد: مهم‌ترین چالشی که در ابتدای امر با آن مواجه شدیم، مشکلات مرتبط با اینترنت و کندی سرعت آن بود که خوشبختانه پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و اداره مخابرات، پهنای باند اینترنت افزایش یافت و مشکلات تا حد زیادی برطرف شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی در سال تحصیلی جدید گفت: واحد فراهان جزو واحدهایی است که امکانات آزمایشگاهی خود را بر اساس طرح «تعاون امکانات آزمایشگاهی» در اختیار واحدهای استان مرکزی قرار داده است به‌طوری‌که دستگاه‌‌های آزمایشگاهی را به ارزش ۱ میلیارد تومان در اختیار مرکز استان قرار داده‌ایم.

حق ورودی گفت: برای سال تحصیلی جدید نیز همین برنامه را دنبال خواهیم کرد و امکانات آزمایشگاهی را به‌صورت شبکه‌ای در اختیار واحدهای استان قرار خواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای گفت: با توجه به اقلیم کشاورزی شهرستان فراهان، امسال واحد فراهان بیشترین درآمد غیر شهریه‌ای را در حوزه فعالیت‌های کشاورزی داشته است. سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ نهال گل محمدی کاشته بودیم که امسال به بار نشسته است و برای فرآیند گلاب‌گیری آماده‌شده است. تا بدین لحظه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ بطری گلاب درجه‌یک برداشت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهان طی یک ماه گذشته حدود ۵۰ میلیون تومان از طریق فعالیت‌های کشاورزی درآمدزایی داشته است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه، این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان نیز برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =