رشد ۵۳ درصدی پرداخت زکات در فراهان

رئیس کمیته امداد فراهان با اشاره به رشد ۵۳ درصدی پرداخت زکات در فراهان گفت: در ۴ ماهه امسال ۲۴۰ میلیون تومان زکات و کفارات در شهرستان فراهان جمع آوری شده است.

 غلامرضا حافظ کمال، رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: در ۴ ماهه امسال ۲۴۰ میلیون تومان زکات و کفارات در شهرستان فراهان جمع آوری شده است.

وی گفت: از این مبلغ حدود ۵۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع آوری شده که سهم محرومان و پروژه های عام المنفعه بوده و در عرصه های معیشت، مسکن و جهیزیه نیازمندان هزینه می شود.

حافظ کمال اظهار کرد: زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است و زکات مستحبی شامل همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی جات می شود.

وی با اشاره اینکه ۵۸ روستا در فراهان مشمول پرداخت زکات واجب و مستحب و زکات فطریه هستند، افزود: از کل مبلغ زکات و کفارات جذب شده ۴۰ میلیون تومان نقدی، ۳۳میلیون تومان غیر نقدی، ۳۴ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و ۱۳۳ میلیون تومان نیز زکات فطریه در روستاها جمع آوری و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۵۲میلیون تومان بوده ۵۳ درصد رشد داشته است.

حافظ کمال گفت: کمیته امداد فراهان نسبت به برنامه پیش بینی سال ۹۹ که یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان ابلاغ شده ۱۴درصد تحقق عملکرد دارد.

رئیس کمیته امداد فراهان خاطر نشان کرد: کشاورزان و عموم مردم می توانند با شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶۱۰*۸۸۷۷* به صورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به نیازهای محرومان فراهان واریز کنند و یا با مراجعه به اداره کمیته امداد واقع در شهر فرمهین و یا مراکز نیکوکاری شهرهای تلخاب و خنجین و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۷۲۳۹۵۲ -۰۸۶۳۳۷۲۴۲۵۷حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد فراهان، نسبت به واریز مبالغ کمک خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =