عزاداری محرم با رعایت مسائل بهداشتی در فراهان برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان فراهان گفت: مراسم عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو احسن برگزار می‌شود.

 خزایی‌پور، فرماندار فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به برگزاری عزاداری ماه محرم در این شهرستان افزود: عزاداری محرم امسال در مساجد با یک چهارم ظرفیت برگزار خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی الزامی است و مساجد و دیگر محل‌های برگزاری عزاداری باید به طور متناوب توسط هیئت امناء ضد عفونی شوند تا خطر ابتلا به بیماری کرونا سلامت عزاداران را تهدید نکند.

خزائی پور اظهار کرد: باید رهنمود‌های رهبری و توصیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیریم و صیانت از سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بسیار مهم و خط قرمز مسئولان است.

فرماندار فراهان گفت: باید احساسات خود را غلبه کنیم و احساسات نباید موجب انتقال ویروس کرونا شود و امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم مراسم‌های عزاداری باشکوهی برگزار کنیم و شور حسینی را به شعور تبدیل می کنیم.

وی افزود: سابقه برگزاری مراسم‌های معنوی شب‌های قدر نشان داد، اگر همدل بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم می‌توانیم مراسم محرم را به نحو احسن برگزار کنیم.

خزائی پور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مراسمات محرم امسال تاکیدات ویژه ای داشته اند که حجت را بر همه تمام کرده است، رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسمات را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا دانسته اند و ما هم از این دستور تبعیت خواهیم کرد و باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای و فضاهای باز و مناسب برای اجرای این مراسمات با اولویت حفظ سلامت مردم استفاده کرد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا، شور حسینی به شعور حسینی تبدیل می‌شود، خاطر نشان کرد: محرم، فرصت خوبی برای بالا بردن سطح ایمان و باور‌های دینی و مذهبی است و باید بتوانیم پیام امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است را به صورت عملی نشان دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =