دفاع مقدس نماد عظمت، اقتدار، عزت و مظلومیت ملت ایران است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: دفاع مقدس نماد عظمت، اقتدار، عزت و مظلومیت ملت ایران است، باید تلاش کنیم تا افتخارات و ارزش ها و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شده و به میراثی ماندگار مبدل شود.

به گزارش فراهان خبر؛ جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرماندار فراهان برگزار شد.

حسن خزائی پور، فرماندار شهرستان فراهان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از درخشان‌ترین دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایام دفاع مقدس است و مهم ترین سند افتخار آمیز ملت ما است.

وی افزود: بزرگداشت دفاع مقدس ارج نهادن به تلاش و فداکاری شهدا، ایثارگران، آزادگان، خانواده‌های شهدا و همه کسانی است که در طول دفاع مقدس در جهت حفظ انقلاب اسلامی تلاش و از خود گذشتگی کرده اند و باید این فرهنگ و ارزش‌ها همچون نهضت عاشورای امام حسین (ع) فراگیر شده و بصورت نهادینه به نسل‌های بعدی و جوانان منتقل شود.

خزائی پور اظهارکرد: توجه به ارزش‌های اعتقادی، دینی، مذهبی و افتخارات ملی و تجربیات دوران دفاع مقدس، ملت ایران را به یک ملت متحد و همدل تبدیل کرده که همواره در شرایط سخت و بحرانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

فرماندار فراهان گفت: با وجود ویروس کرونا، برنامه‌ها در سطح شهرستان با رعایت آیین نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

وی افزود: همه روسای ادارات شهرستان ملزم هستند بیش از پیش برای هر چه باشکوه‌تر برپا شدن آن مشارکت داشته باشند.

دفاع مقدس نماد عظمت، اقتدار، عزت و مظلومیت ملت ایران است

در ادامه سرهنگ نجفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: دفاع مقدس نماد عظمت، اقتدار، عزت و مظلومیت ملت ایران است، باید تلاش کنیم تا افتخارات و ارزش ها و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شده و به میراثی ماندگار مبدل شود.

وی افزود: شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس شعار محوری «ما قوی هستیم» است که تبلور عینی آن را در همه عرصه‌ها در مقابل استکبار جهانی شاهد بوده‌ایم و الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزادی خواه شده‌ایم.

نجفی با اشاره به این که یکی از اولویت‌های برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان بستر فضای مجازی است افزود: امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ غنی دفاع مقدس در جامعه و به‌خصوص در بین نسل جدید باید نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان اظهارکرد: آذین بندی سطح شهر و ادارات، گلباران و غبار روبی مزار مطهر شهدا، مشارکت در برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در استان، خاطره گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس، رژه موتوری و خودرویی، دیدار با امام جمعه و یادگاران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فراهان است.

وی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح پروژه‌های بسیج سازندگی، تشریح نقش زنان در دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان و مدافعان سلامت، ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص، برگزاری مسابقات ورزشی، پویش فرهنگی کتابخوانی با موضوع شهداء، مسابقه مجازی نقاشی، دلنوشته و عکس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =