برگزاری آزمون سلامت روان برای ۲۷۷مددجوی فراهانی

مدیرکمیته امداد فراهان گفت: آزمون سلامت روان برای مددجویان زن و مرد ۱۸ تا ۵۰ سال به تعداد ۲۷۷ نفر در تیرماه امسال انجام شده است.

غلامرضا حافظ کمال، مدیر کمیته امداد فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به آموزش های مجازی کمیته امداد گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۵نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان فراهان از کلاس‌های آموزشی مجازی تفسیر و مفاهیم قرآنی بهره مند شدند.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس وخطرناک ویروس کرونا و در راستای اهمیت اشاعه امورات فرهنگی وخدمات آموزشی به نیازمندان تحت حمایت ، کلاس‌های مجازی فعال شده و در این زمینه به جامعه هدف اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

حافظ کمال اظهارکرد: با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی گفت: ترویج فرهنگ کار وتلاش، پیشگیری از اعتیاد، نحوه نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی از جمله موضوعات خدمات آموزشی بوده است.

وی بیان کرد: خدمات آموزش خانواده با رویکرد خانواده محور، تربیت محور، مسجد محور و تشکیل خانواده متعالی به مددجویان ارائه شد.

 وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی مددجویان گفت: امسال ۴۲۵ مددجوی کمیته امداد در فراهان از خدمات مشاوره ای کمیته امداد بهره مند شدند.

حافظ کمال اظهار کرد: خدمات مشاوره فردی و گروهی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و سعی در بهبود سلامت روانی مددجویان تحت حمایت ارائه شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص بیماری منحوس وهمه گیر کرونا، بیشتر خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت فردی صورت گرفته است و با استفاده از پیام رسان های داخلی و ایجاد کانال در شبکه‌های مجازی، آزمون سلامت روان برای مددجویان زن و مرد ۱۸ تا ۵۰ سال نیز به تعداد ۲۷۷ نفر در تیرماه امسال انجام شده است.

مدیر کمیته امداد فراهان اظهار کرد: مشاوره در بخش‌های سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان ارائه شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش خانواده به مددجویان گفت: مقایسه آمار ارائه خدمات مشاوره ۶ ماهه نخست امسال با نوبت مشابه سال قبل که ۴۱۶نفر بوده بیش از ۲درصد رشد دارد که به دلیل شرایط ایجاد شده از ویروس کرونا، امکان برگزاری کلاس‌های گروهی بیشتر وجود نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =