جمع آوری بیش از ۸ میلیارد ریال زکات در فراهان

رئیس کمیته امداد فراهان گفت: در ۶ ماهه امسال ۸ میلیارد ریال زکات واجب در شهرستان فراهان جمع آوری شده است.

غلامرضا حافظ کمال، رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: در نیمه نخست امسال ۸ میلیارد ریال زکات واجب در شهرستان فراهان جمع آوری شده است.

وی گفت: این مبلغ جمع آوری شده که سهم محرومان و پروژه های عام المنفعه بوده و در عرصه های معیشت، مسکن و جهیزیه نیازمندان هزینه می شود.

حافظ کمال اظهار کرد: زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است و انتظار می رود تا آخر سال پرداخت زکات در شهرستان به بیش از ۱۰ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برسد.

وی با اشاره اینکه ۵۸ روستا در فراهان مشمول پرداخت زکات واجب و مستحب و زکات فطریه هستند، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با همکاری روحانیان اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده است.

حافظ کمال گفت: رویکرد کمیته امداد در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

رئیس کمیته امداد فراهان اظهارکرد: مردم در کارهای خیر بسیار هزینه می کنند و اگر تبلیغ پرداخت زکات به خوبی انجام شود این کار به سرانجام می رسد.

وی افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه و ترویج این فریضه دینی بهره گرفت و در تبلیغ و گسترش فرهنگ زکات تلاش کرد.

حافظ کمال خاطر نشان کرد: کشاورزان و عموم مردم می توانند با شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶۱۰*۸۸۷۷* به صورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به نیازهای محرومان فراهان واریز کنند و یا با مراجعه به اداره کمیته امداد واقع در شهر فرمهین و یا مراکز نیکوکاری شهرهای تلخاب و خنجین و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۷۲۳۹۵۲ -۰۸۶۳۳۷۲۴۲۵۷حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد فراهان، نسبت به واریز مبالغ کمک خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =