سیاست‌های غلط اقتصادی به تشدید تورم دامن زده است/معرفی ۷۰ واحد صنفی متخلف فراهان به تعزیرات

محمودی جاه گفت: سیاست‌های غلط اقتصادی و افزایش حجم نقدینگی به آشفته‌بازار گرانی دامن زده است اما واحدهای صنفی اجازه به افزایش خودسرانه قیمت‌ها ندارند.

 ابوالفضل محمودی جاه، رئیس اتاق اصناف فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به افزایش قیمت کالاها در روزهای اخیر گفت: افزایش کالاها از سوی فروشنده نیست و فروشنده چون کالا را گران می‌خرد به ناچار باید گران بفروشد.

وی افزود: مقوله گرانفروشی و گرانی دو بحث جدا از هم است که کنترل و نظارت بر گرانفروشی در سطح عرضه در اختیار بازرسان اصناف است و نظارت بر بازار وظیفه ذاتی اتاق اصناف است.

محمودی جاه اظهار کرد: وضعیت اقتصادی موجود و نوسان بازار ارز سبب افزایش افسارگسیخته قیمت ها شده و در حال حاضر شاهد گرانی در سطح جامعه هستیم نه مقوله گرانفروشی، حتی کالاهایی که ارتباطی به اصناف ندارند همچون طلا، سکه، خودرو و … رو به افزایش است.

رئیس اتاق اصناف فراهان گفت: مبنای نظارت ما در واحدهای صنفی قیمت درج شده در بر کالاها است و واحدهای صنفی از سود متعارف خود نباید ریالی اضافه بگیرند.

وی افزود: اگر سودجویان هم بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تنها به فکر سود و منفعتشان باشند و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کنند، برخورد می شود.

محمودی جاه بیان کرد: بازرسی و نظارت ما بر بازار همواره و به‌صورت مستمر ادامه دارد و در شش ماه نخست امسال یک هزار بازرسی در سطح شهرستان فراهان صورت گرفته و ۷۰ واحد صنفی متخلف هم به تعزیرات معرفی‌شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف فراهان گفت: توزیع کالاهای اساسی برای تنظیم بازار را انجام می‌دهیم که این کالاها هم نسبت به گذشته افزایش قیمت داشته است به‌طور مثال برنج هندی از کیلویی ۶ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های غلط و افزایش حجم نقدینگی به آشفته‌بازار گرانی دامن زده است اما واحدهای صنفی اجازه به افزایش خودسرانه قیمت‌ها ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =