صف‌ توزیع کالاهای اساسی در همهمه کرونایی فراهان

در روزهای اخیر با ازدحام شهروندان و ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت کالاهای اساسی نگرانی‌ها را در خصوص خطر ابتلا به کرونا را افزایش داده است.

به گزارش فراهان خبر؛ همزمان با آغاز موج سوم کرونا در راستای کنترل کرونا در مرکز استان مشاغل گروه ۳ و ۴ تعطیل می باشند و واحدهای صنفی گروه شغلی ۲ مشمول محدودیت زمانی برای فعالیت هستند، شاهد ایجاد صف‌های توزیع کالاهای اساسی در فراهان هستیم و توزیع روغن طرح تنظیم بازار به عاملی برای انتشار ویروس تبدیل شده است.

بیشتر افرادی که به این مرکز مراجعه می کنند از قشر ضعیف و بعضاً جامعه کارگری و کشاورز منطقه هستند و حتی برخی از آن ها مسافتی را از روستاهای اطراف تا فراهان طی می کنند تا بتوانند مایحتاج خود را از این مراکز تهیه کنند.

در روزهای اخیر با ازدحام شهروندان و ایجاد صف های طولانی برای دریافت این کالاها همراه بوده که همین امر خود به نگرانی دیگر شهروندان دامن زده است.

متاسفانه بسیاری از مردم رعایت نمی کنند و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله یک ونیم متری از یکدیگر، خطر ابتلا به کرونا را افزایش داده است.

فراهانی، یکی از شهروندان فراهانی در گفتگو با فراهان خبر گفت: با توجه به قیمت بالای این کالاها در فروشگاه های دیگر و حتی نایاب بودن روغن مردم به این فروشگاه ها روی می آوردند.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی اجرای این طرح و توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب خوب است اما این روند صف های طولانی و عدم رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم سبب گسترش کرونا می شود.

فراهانی اظهار کرد: برخی از این افراد در صف از روستاها به این مرکز مراجعه می کنند که همین تردد این افراد با وسایل نقلیه عمومی خطر ابتلا را افزایش می دهد، بهتر است دولت تدبیری کند تا مراکز بیشتر توزیع کالا در سطح شهرستان دایر شود تا از ازدحام در این مرکز که در خیابان اصلی شهر می باشد، جلوگیری کند.

توزیع کالاهای اساسی ادامه دارد

ابوالفضل محمودی جاه، مسئول اتاق اصناف فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: توزیع کالاهای اساسی باتوجه به سیاست‌های وزارت صمت و مصوبه کارگروه تنظیم بازار با هدف تعدیل قیمت ها در فراهان آغاز شده است.

وی افزود: از مردم خواهشمندیم که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با عوامل توزیع همکاری کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمودی جاه اظهار کرد: همچنین همشهریان برای تهیه کالاهای اساسی نسبت به ثبت نام نوبت در مرکز توزیع کالاهای اساسی اقدام کنند و بر اساس زمان مشخص شده نوبت در مرکز توزیع کالا برای تحویل کالا حضور پیدا کنند و در ضمن نوبت اعلامی تا دو روز اعتبار دارد.

مسئول اتاق اصناف فراهان بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ایجاد تعادل و ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها، برخورد با هر گونه افزایش قیمت افسار گسیخته و تمرکز بر تاًمین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، جزو اولویت‌های کاری ما است.

وی خاطرنشان کرد: تا اشباع بازار، توزیع کالاهای اساسی ادامه دارد و از مردم هم خواهشمندیم برای ادامه توزیع کالاهای اساسی در شهرستان فاصله یک و نیم متری، استفاده از ماسک و سایر موارد بهداشتی را در مراکز توزیع کالا رعایت کنند تا تا بارِ بیشتری بر دوش کادر درمان و خانواده‌ها افزوده نشود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفده =