شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به مُرّ قانون عمل می‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: در فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها عمل به مُرّ قانون همواره مدنظر شورای نگهبان بوده است.

به گزارش فراهان خبر؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فراهان با حضور حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در فرمانداری فراهان برگزار شد.

مبارک‌آبادی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات امام(ره) و مقام معظم رهبری هوشیاری شورای نگهبان است و شورا نگهبان با عملکرد خود همواره برای رفع این دغدغه کوشیده و عمل کرده است.

وی افزود: همواره این دو بزرگوار بر سه اصل قانون، اخلاق و شرع مقدس پافشاری کرده‌اند و همه باید تابع این سه اصل باشند و اگر این سه اصل در جامعه جاری شود همه‌چیز درست خواهد شد.

مبارک‌آبادی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع اخلاق و معنویت توجه زیادی شده است، اظهار کرد: اگر مسئولین اخلاق و قانون را رعایت کنند، قطعاً مردم هم رعایت خواهند کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: مجموعه شورای نگهبان مستقل بوده و هیچ توصیه‌ای از سوی افراد را نمی‌پذیرد و ما بر محور قانون و اخلاق حرکت می‌کنیم.

وی افزود: در فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها عمل به مُرّ قانون همواره مدنظر شورای نگهبان بوده است، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری از دیگر وظایف این شورا است، نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست.

شورای نگهبان در حراست از قانون و صیانت از جمهوریت و پاسداری از اسلامیت ایران نقـش آفرینی کرده است

در ادامه حسین معمارنیا، سرپرست فرمانداری فراهان در این مراسم گفت: شورای نگهبان به عنوان یکی از نهاد‌های مهم و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره بر اساس قانون اساسی و احکام شرع مقدس اسلام در حراست از قانون و صیانت از جمهوریت و پاسداری از اسلامیت جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کرده است.

وی افزود: این شورا که از مهم‌ترین وظایفش نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام، تأیید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی و تأیید فرایند انتخابات کشور است.

معمارنیا از عملکرد هیئت نظارت پیرامون برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفندماه سال گذشته برگزار شد تقدیر کرد و افزود: با همکاری‌های صورت گرفته از سوی هیئت نظارت شاهد برگزاری انتخاباتی در کمال آرامش و صحت و سلامت و با حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم بودیم.

سرپرست فرمانداری فراهان خاطرنشان کرد: امروز که ۴۲ سال از عمر پربرکت نظام می‌گذرد دشمنان اسلام همواره درصدد ضربه زدن به اسلام هستند که تاکنون ناکام ماندند و ازاین‌پس نیز با انسجام و همدلی ملت بزرگ ایران نیز نقشه‌های شوم آنها ناکام خواهد ماند.

در این مراسم رضا محمودی به مدت سه سال به‌عنوان رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان فراهان منصوب و از زحمات محمدی کرامت قدردانی شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =