بزرگداشت امامزادگان در فراهان برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراهان گفت: در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ویژه‌برنامه تجلیل از امامزاده آمنه خاتون روستای آهنگران با حضورمسئولان و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 حجت الاسلام حق شناس، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به تدارک امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به مناسبت دهه کرامت، گفت: روز پنجم ذی القعده که در تقویم رسمی کشور به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) محسوب می شود.

وی افزود: تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه ها و اقشار مختلف جامعه، زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه های بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی، برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از جمله اهداف تدارک این ویژه برنامه ها است.

حق شناس اظهارکرد: در شهرستان ۳۱ امامزاده و ۸۰ موقوفه داریم که از بین این امامزادگان ۵ امامزاده شاخص هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراهان خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ویژه‌برنامه تجلیل از امامزاده زینب خاتون(س) روستای آهنگران شهرستان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =