امام خمینی(ره) احیاگر آموزه‌های اخلاقی پیامبر(ص) بود

حجت‌الاسلام نظری، گفت: امام خميني(ره) یکی از بهترين پيروان راستين پيامبر(ص) در طول تاريخ اسلام و احیاگر آموزه‌های اخلاقی آن حضرت بود كه توانست با الگو گیری از رفتار و كردار و گفتار آن حضرت، جهان تشنه معنويت را به‌سوی اخلاق و معنويت هدايت و ارشاد كند.

حجت‌الاسلام نظری، کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به بعثت پیامبر(ص) گفت: با بعثت «پیامبر اکرم (ص)» راه برای رستگاری باز شد و خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت و رسولی از میان خودشان برانگیخت تا به آن‌ها کتاب احکام شریعت و حقایق حکمت بیاموزد.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را تکمیل و توسعه دهم»؛ و این بیانگر این موضوع است که پیامبر(ص) تا چه حدی تلاش کردند که جامعه آن روزگار عربستان را به آرمان‌های حقیقی جامعه انسانی نزدیک کند.

نظری اظهار کرد: یکی از اهداف مهم، اصلی و اساسی بعثت پیامبر(ص)، گسترش و تقویت اخلاق و معنویت در جامعه بشری بود.

کارشناس فرهنگی گفت: آموزه‌های عملی و سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر (ص) موجب شد یک تحول عمیقی در جامعه اسلامی شکل بگیرد که نشان‌دهنده تأثیر عمیق و ژرف بعثت در بحث اخلاق و معنویت است.

وی با اشاره اخلاق و معنویت در انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) یکی از بهترین پیروان راستین پیامبر(ص) در طول تاریخ اسلام و احیاگر آموزه‌های اخلاقی آن حضرت بود که توانست با الگو گیری از رفتار و کردار و گفتار آن حضرت، جهان تشنه معنویت را به‌سوی اخلاق و معنویت هدایت و ارشاد کند.

نظری اظهار کرد: امام خمینی(ره) در تمامی مراحل و ابعاد زندگی اجتماعی، سیاسی و … پرهیزگاری و پارسایی در اخلاق را سرلوحه خود قرارداد و معنویت و اخلاق را در جامعه اسلامی احیاء کرد.

کارشناس فرهنگی گفت: اخلاق اسلامی و معنویت یک عنصر مهم در شکل‌گیری تمدن اسلامی به‌حساب می‌آید و اگر اخلاق و معنویت درست شد حکومت، سیاست و اقتصاد درست می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =