شعار سال راهبردی برای توسعه و پیشرفت کشور است/تصویب قانون حمایت از کسب و کار دانش بنیان در مجلس

غلامرضا شریعتی گفت: شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود، راهبردی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش فراهان خبر؛ “غلامرضا شریعتی اندراتی” نماینده مردم مازندران در مجلس یازدهم شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران در خصوص شعار سال در گفتگو با صبح زاگرس بیان کرد: همانگونه که استحضار دارید شعار سال که توسط مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال گذشته تا کنون تعیین می شود، راهبری است برای توسعه و پیشرفت کشور، که امسال نیز در در خصوص مسائل اقتصادی متمرکز شده است.

وی گفت: توجه به حوزه تولید کالا و برداشتن موانع تولید و همچنین حمایت از کالاهای ایرانی؛ از جمله حمایتی هایی است که در ابتداس سال توسط مقام معظم رهبر عنوان شد که حساسیت ایشان در خصوص موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم را میرساند.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنرانی عید ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری گقت: رهبر انقلاب در سخنان نوروزی ۳ سال پیش خود به آغاز جنگ اقتصادی دشمن علیه مردم ایران اشاره کرد، که همچنان ادامه دارد، و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم باید موضوع دانش بنیان کردن فعالیت های اقتصادی در زمینه اختراعات ابتکارات و خلاقیت ها و نوع آوری را جدی بگیریم و در دستور کار قرار دهیم، که این کار می تواند منابع کشور را به سوی اهداف اقتصادی پیش ببرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حرکت به سوی تولیدات دانش بنیان موجب می شود از منابع کشور بهتر و بهینه تر استفاده شود، گفت: بهره برداری از منابع انسانی و سرمایه ای در تولیدات دانش بنیان بیشتر می شود که این یک امر ضروری است و ما محتاج این پیشرفت و توسعه در کشور هستیم.

شریعتی اندراتی همچنین افزود: مقام معظم رهبری امسال را  نیز بر مبنای تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذتاری کردند که همه دستگاه های کشور باید سرلوحه کار خود قرار دهند و در راستای آن حرکت کنند.

نماینده مردم بهشهر مازندران در مجلس بیان کرد: مجلس یازدهم شورای اسلامی در سالی که گذشت قانونی را به تصویب رساند که طی آن موسسه ها و مجموعه شرکت هایی که به صورت دانش بنیان فعالیت می کنند با ضوابط مخصوص به خود از آنها حمایت شود و این قانون اگر نواقصاتی هم داشته باشد با فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در این خصوص رفع خواهد شد که شرکت های دانش بیان بتوانند فعالیت بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =