آمریکا از مکانیزم ماشه علیه ایران ناامید شده است/ برجام تحت تاثیر جنگ رسانه ای امضا شد

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: در توافق 2015 و امضا برجام، مذاکره کنندگان تحت فشار جنگ رسانه ای توافقی را امضا کردند که حتی آن را نخواندند چرا که در این سالها کشور را به مواردی خلاف منافع ملی متعهد کردند.

به گزارش فراهان خبر؛ «عماد آبشناس»، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره اینکه در حال حاضر در جریان مذاکرات با یک جنگ رسانه ای تمام عیار مواجه هستیم، گفت: صهیونیست ها استاد جنگ روانی هستند و اخباری که در روزهای اخیر از شبکه های صهیونیستی در زمینه وجود اختلاف بین آنها و آمریکا بر سر توافق و یا ادعای دستیابی صد در صدی به توافق و مواردی اینچنینی منتشر شده نیز در جهت همان جنگ روانی است.

وی با اشاره به اینکه تصور وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل یک تصور ساده لوحانه است، تصریح کرد: همه امور بین آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا هماهنگ شده است حتی دعواها و اختلافات ظاهری هم هماهنگ شده برای پیشبرد یک هدف مشخص است.

آبشناس با بیان اینکه صهیونیست ها هر زمان که آمریکا برای اجرای سیاست های خود نیاز داشته باشند نقش آفرینی می کنند، تاکید کرد: دست آمریکا در مذاکرات وین در مقایسه با تیم مذاکره کننده ایرانی بسیار خالی است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی در جریان کاهش تعهدات خود به مراحل بالای هسته ای دست پیدا کرد، آمریکا به خوبی می داند تنها ابزاری که در اختیار داشت یعنی تهدید نظامی و مکانیزم ماشه را از دست داده است.

لابی صهیونیستی، بهانه آمریکا برای ندادن امتیاز به ایران است

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آمریکا تظاهر می کند که علی رغم فشار لابی صهیونیستی به دنبال مذاکرات احیا برجام است، تصریح کرد: این سناریو برای کاهش هرگونه امتیازدهی به جمهوری اسلامی ایران است.

آبشناس با بیان اینکه ایران از مرحله گریز هسته ای عبور کرده و امروز گزینه نظامی به هیچ عنوان از سوی غرب مطرح نمی شود، ادامه داد: زمانی اوباما و ترامپ از گزینه نظامی روی میز برای اعمال فشار به ایران استفاده می کردند، اما امروز هرگونه گزینه نظامی می تواند ایران را به سمت ساخت سلاح هسته ای سوق دهد، بنابراین در تلاش هستند تا تهدیدهای رژیم های صهیونیستی را برای ایران پررنگ کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه در جریان مذاکرات جنگ رسانه ای در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، ادامه داد: در توافق ۲۰۱۵ و امضا برجام، مذاکره کنندگان تحت فشار جنگ رسانه ای توافقی را امضا کردند که حتی آن را نخواندند چرا که در این سالها کشور را به مواردی خلاف منافع ملی متعهد کردند.

وی با بیان اینکه پشرفت های نظامی و هسته ای ایران، دست غرب را خالی کرده است، خاطرنشان کرد: در مذاکرات احیا برجام تنها دست آویز غرب، جنگ رسانه ای است و تلاش می کند با استفاده از فضاسازی رسانه ای روند مذاکرات را منحرف کند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =