احکام جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شده و به زودی قابل رویت است/ جزئیات پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین به مستمری بگیران

حسینی گفت: در حال حاضر احکام بازنشستگان سایر سطوح بر اساس افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در سیستم تأمین اجتماعی اعمال‌شده اما هنوز برای بازنشستگان قابل‌مشاهده نیست ولی ظرف روزهای آتی می‌توانند احکام خود را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان مشاهده کنند.

علیرضا حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ اظهار داشت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هرساله بر اساس مصوبه هیئت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی و تأیید هیئت‌وزیران افزایش می‌یابد که امسال این افزایش از خردادماه ابلاغ و اعمال شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران افزایش حقوق حداقل بگیران به میزان ۵۷ درصد اعمال شد و افرادی که در سال ۱۴۰۰ حقوقشان ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۵۰ ریال بود مشمول افزایش ۵۷ درصدی شدند.

حسینی تصریح کرد: در سایر سطوح دستمزدی که حقوق بیش از حداقل دریافت می‌کنند برای گروه زیر ۱۰ میلیون تومان، افزایش ۱۰ درصد به‌علاوه ۶۵۰ هزار تومان و گروه بالای ۱۰ میلیون افزایش ۱۰ درصد مقطوع اعمال شد که مورد اعتراض مستمری‌بگیران واقع گردید.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی افزود: مطالبه بازنشستگان این بود که مصوبه هیئت‌وزیران باید بر اساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح شود و پس از فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت دولت تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع را به وزرای عضو هیئت‌امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد و نهایتاً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر احکام بازنشستگان سایر سطوح بر اساس افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در سیستم تأمین اجتماعی اعمال‌شده اما هنوز برای بازنشستگان قابل‌مشاهده نیست ولی ظرف روزهای آتی می‌توانند احکام خود را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان مشاهده کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: افزایش مذکور از شهریورماه در حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد و معوقات آن از ابتدای سال تا مردادماه نیز در شش ماه دوم به‌مرور پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: تعداد بازنشستگان استان در حال حاضر به ۶۵ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده که مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند، همچنین ۳ هزار و ۶۲۰ نفر ازکارافتاده و ۳۰ هزار ۷۶۷ نفر بازمانده هستند که از تأمین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در استان مرکزی ۶۲ درصد مستمری‌بگیران حداقل بگیر، ۲۸ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون و ۱۰ درصد نیز دریافتی بالای ۱۰ میلیون به بالا دارند، یعنی ۳۸ درصد یازنشستگان تأمین اجتماعی در استان مرکزی از سایر سطوح هستند.

حسینی همچنینی با اشاره به تسهیلات پرداختی این سازمان به بازنشستگان افزود: علاوه بر وام ۱۲ میلیونی امسال ۴۷۸ سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیونی برای بازنشستگانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند در نظر گرفته‌شد که باید برای ثبت‌نام به کانون‌های بازنشستگی مراجعه کنند و درصورتی‌که تعداد متقاضیان بیش از این سهمیه باشد قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =