پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود، افزود: در دفاع مقدس، مسیر ما را قرآن مشخص می کرد و در مکتب اسلام شکستی وجود ندارد.

ایثارگران ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس، با فداکاری‌شان برای همه جهان الگو شدند. امروز هر کس در تاریخ ایران نگاه می‌کند، قله ای بلندتر ار قله ایثار وچوئ ندارد.

دفاع مقدس یکى از رزمندگان دفاع مقدس است که در جنگ تحمیلی در جبهه حق برابر باطل کنار همرزمانش در برابر دشمن بعثی ایستاد و از خاک و ناموس این وطن حضظ سود.

درخشان ترین صحنه هاى نقش آفرینى ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسل هاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به خاطرات دفاع مقدس و نحوه اعزام به جبهه گفت: چندین بار برای اعزام به اراک رفتم اما به دلیلی از جمله جثه کوچک و سن کم نمی توانستم به جبهه بروم. در سال ۶۱ به آرزوی خود دست یافتم و به جبهه اعزام شدم.

کرامت اظهار کرد: برای اولین بار در عملیات والفجر ۴ در گردان علی ابن ابیطالب که با حضور در ارتفاعات و ایستادگی رزمندگان، شهر مریوان از تهاجم دشمن بعثی در امان ماند.
رزمنده دفاع مقدس اظهارکرد: بعد پایان ماموریت در کردستان به جبهه های جنوب اعزام شدیم و از سال ۹۵ در گردان در عملیات کربلای ۱و عملیات مرصاد حضور داشتم.

کرامت افزود: ما در دفاع مقدس به اهدافمان رسیدیم، کشور را از تصرف دشمن خارج کنیم بدون اینکه وجبی از این خاک را به دشمن بدهیم.

رزمنده دفاع مقدس اظهارکرد: اخلاق و اخلاص و ایثار در جبهه ها برگرفته از معنویت رزمندگان بود، دعاهای خالصانه و مناجات‌های عاشقانه با خداوند در دل شب، فضای معنوی را در جبهه ها ایجاد می کرد.

وی گفت: همیشه در عملیات ها با ایمان و یقین صد درصد باوجود تقاوت شدید در موازنه سلاح و امکانات در جنگ نابرابر پیروز میدان بودیم.

کرامت با اشاره به برخوردرزمندگان اسلام با اسرای عراقی گفت:در هر زمانی اسیر میگرفتیم بر اساس سیره حضرت علی(ع) عمل می کردند، حتی با وجود آب اندکی که رزمندگان در قمقمه داشتند، آن آب را به اسرا می دادند.
رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود، افزود: در دفاع مقدس، مسیر ما را قرآن مشخص می کرد و در مکتب اسلام شکستی وجود ندارد.
وی بیان کرد: اصل انعطاف پذیری در دفاع مقدس بسیار موثر بود و به دشمنان ما ثابت شد که رزمندگان ما یک نیروی نظامی نیستند، رزمنده ای که عملیات چریکی در کرستان انجام می دهد همان رزمنده قادر به شرکت در عملیات در جنوب است. این توانایی ها به مدد معنویت و اخلاص رزمندگان بود که روز به روز تقویت می شد.
کرامت با اشاره به انتقال خاطرات و تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان گفت: همه ما وظیفه داریم حماسه هشت سال پایمردی و ایثار شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم، امروز برگزاری یادواره شهدا و بیان سیره شهدا و خاطرات شهدا کمرنگ شده و یاد و خاطره شهدا و ایثارگری رزمندگان برای نسل جوان بیان و تبیین شود.
رزمنده دفاع مقدس افزود: یکی دیگر از مهمترین راه‌های انتقال فرهنگ حماسه دفاع مقدس، برپایی اردوهای فرهنگی راهیان نور است و علاوه بر انتقال سیره دفاع مقدس به نسل جوان، بی شک تاثیر معنوی راهیان نور بر روی جوانان کشور، انکار ناپذیر است.
وی با اشاره به حضور جوانان در دفاع مقدس اظهارکرد: نوجوانان یکی از مهم‌ ترین اقشاری بودند که در کنار تحصیل، حضوری گسترده در جبهه‌های جنگ داشتند و  توانستند با ایثار و فداکاری کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارند.

کرامت اظهارکرد: امروز هم برای برون رفت از مشکلات و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان به بصیرت نیاز داریم و در حوادث اخیر هم با بصیرت و هوشیاری مردم توطئه دشمن خنثی شد و امروز امنیت در همه بخش‌های کشور برقرار است.

رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ما با حضور در اجتماع امت اسلام پاسخ محکمی به فتنه گران دادند و با حضور مقتدرانه بار دیگر وفاداری خود به نظام‌ اسلامی و رهبری را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =