کار مجمع بسیجیان، مشورتی و تعامل با دستگاه‌های مختلف است

هاشمی گفت: کار مجمع کار مشورتی و تعامل با دستگاه‌های مختلف است و کار اجباری و الزامی و دستوری نیست.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ ابوالفضل هاشمی رییس مجمع بسیجیان استان مرکزی در یازدهمین مجمع بسیجیان استان اظهار داشت: مجمع بسیجیان ارکانی دارد که یکی از ارکان آن همین مجمع‌های سالیانه است که هرسال برای هم افزایی و هر دو سال یکبار برای انتخابات ریاست و ناظر مجمع انجام می‌شود.

هاشمی افزود: این فرایند استقرار دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و این یازدهمین مجمع سالیانه بسیجیان استان مرکزی است .

رییس مجمع بسیجیان استان مرکزی بیان کرد: امروز نگاه به بسیجی نگاه مترقی است و طرح های علمی توسط بسیجیان بحث و تبادل نظر می شود که آینده کشور را رقم می زنند. در مجمع بسیجیان استان گروه های هفت گانه ای وجود دارند که شامل گروه های آموزش و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و حکمرانی، بهداشت و سلامت و محیط زیست، جامعه زنان و خانواده و گروه اقتصاد و زیرساخت هستند .

وی در ادامه گفت : هیئت رئیسه شامل رئیس و نایب رئیس و ناظر مجمع است که با رای مستقیم بسیجیان استان انتخاب می شوند. مجامع بسیجیان داوطلبانه و مردم پایه و چابک و عدالت خواه و مقید به انقلاب اسلامی هستند و متعلق به هیچ جناحی نیستند و فراجناحی عمل می کنند. نقش سپاه پاسداران حمایت های مالی و معنوی از بسیجیان است. بسیج ۲۲ قشر همچون بسیج اساتید، طلاب، دانشجویی و … دارد که نمایندگان آن ا از سراسر استان به این مجمع دعوت شدند .

رییس مجمع بسیجیان استان مرکزی با اشاره به اینکه اولویت مجمع بسیجیان ۱۲ گانه بسیج استان مرکزی جغرافیای منطقه است تصریح کرد: کار مجمع کار مشورتی و تعامل با دستگاه های مختلف است و کار اجباری و الزامی و دستوری نیست.

وی تأکید کرد: بسیج باید داوطلبانه خودش را به دستگاه ها معرفی و اعلام آمادگی کند و موانع موجود را حل کند .

هاشمی در ادامه به گزارش دو سالانه مجمع بسیجیان استان مرکزی پرداخت و گفت: با پیگیری های متعدد و با موافقت استاندار مقرر شد رییس مجمع بسیجیان استان عضو شورای برنامه ریزی و اداری استان باشد. دبیرخانه شهید مدرس برای حل مشکلات اساسی و کلان استان تشکیل شد و قرار شد هر سه ماه یکبار مجمع نمایندگان استان با مجمع بسیجیان جلسه مشترک داشته باشند.

رییس مجمع بسیجیان استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۴۵ مسئله مهم استان شناسایی و تقدیم مسئولین و نمایندگان استان شده است. در سال ۱۴۰۰ هفت طرح علمی و دانشگاهی در پروژه های مختلف طرح و ارائه شده است و خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ پانزده طرح علمی مطرح شده است که ۴ طرح از این تعداد برگزیده شده تا در این مجمع ارائه شوند.  ۱۲۴۳ نخبه بسیجی در ۹۱ کارگروه علمی و تخصصی شناسایی و به کار گرفته شدند .

انتهای پیام /  

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 6 =