ضرورت اصلاح و تغییر سیاست‌ها در حوزه دارو/ بررسی مشکلات دارویی در کمیسیون بهداشت در هفته آینده

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ضرورت اصلاح و تغییر سیاست‌ها در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: دارو نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با بقیه مقوله‌ها تفاوت دارد و باید جایگاه خاصی برای آن دیده شود.

به گزارش فراهان خبر؛ ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات موجود در حوزه دارو باید نسبت به اصلاح و تغییر سیاست‌ها اقدام شود، چرا که دارو نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با بقیه مقوله‌ها تفاوت دارد و باید جایگاه خاصی برای آن دیده شود.

فاضلی با تاکید بر اینکه مجموعه افراد، گروه‌ها و نهادهایی که در تامین و توزیع دارو در نظام سلامت نقش دارند باید هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: ناهماهنگی‌های برخی مسئولان سبب می‌شود تا دود این کاربه چشم بیماران برود که مهمترین دلیل آن ناکارآمدی در نظارت‌ است.

وی تصریح کرد: شنیده های حاکی از آن است که ۶۰۰ میلیون دلار مواد اولیه دارو در انتظار ترخیص از گمرک است، متاسفانه تاریخ انقضای برخی از مواد اولیه و داروها در حال تمام شدن است و آینده مجبور به امحا آن‌ها می‌شویم  و این امر خود فاجعه در حوزه دارو است.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در این رابطه به صورت جدی می طلبد وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت توجه به کار تیمی را در دستور کار قرار دهد و مجموعه عوامل جدی سد راه تامین دارو و سلامت را رفع و نگرانی های مردم را برطرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مشکل اساسی نبود دارو و سرگردانی بیماران است که باید حل شود، گفت: هفته آینده در کمیسیون بهداشت و درمان موضوع مشکلات دارویی، دلایل کمبود دارو و سرم در کشور پیگیری می‌شود چون این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =