آبان امسال به یاد شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ

در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش آموز در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ سه دانش آموز نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تا خون پاک این شهدا سندی دیگری باشد در کارنامه ننگین حقوق بشری آمریکا که طول تاریخ همواره با سیاست های خصمانه خود به دنبال آتش افروزی بوده است.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز “مبارزه با استکبار” نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است. ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر نیز هست. “تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳” و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی که به‌‌همین دلیل “روز دانش‌آموز” هم نام گرفت.

دولت آمریکا که تا قبل از انقلاب به‌صورت مستقیم بر سرنوشت ملت ایران مسلط بود و از حکومت مطیع پهلوی نفع می‌برد بعد از انقلاب اسلامی اما هنگامی‌که دست خود را از منافعش و سلطه بر سرنوشت ملت ایران قطع‌شده می‌دید به سرمایه‌گذاری بر روی عوامل و مزدوران داخلی خود در ایران پرداخت و طی ۴ دهه‌ی گذشته همواره از راه‌های گوناگون به دنبال روزنه‌هایی برای نفوذ و ضربه زدن به‌نظام اسلامی بوده است.

همواره در رأس اقدامات خصمانه و فشارهایی که طی سال‌ها علیه مردم ایران شکل‌گرفته است ردپایی از دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به چشم می‌خورد، هرچند شاید برخی به دنبال این باشند که این ردپا را نادیده بگیرند و چهره‌ی پلید آمریکا را بزک کنند ولی تعبیر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «آمریکا شیطان بزرگ است» همواره جاری و ساری است.

امسال اما در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش آموز در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ سه دانش آموز نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تا خون پاک این شهدا سندی دیگری باشد در کارنامه ننگین حقوق بشری آمریکا که طول تاریخ همواره با سیاست های خصمانه خود به دنبال آتش افروزی بوده است.

رهبر معظم انقلاب اما در پی حادثه تروریستی در شیراز در پبام خود فرمودند: «عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار (در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌ علیهماالسلام) یقیناً مجازات خواهند شد … همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =