موافقت دولت با افزایش کمک هزینه به یارانه‌های معلولان

علی بهادری جهرمی از موافقت دولت با افزایش کمک هزینه به یارانه‌های معلولان خبر داد.

به گزارش فراهان خبر به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری خود با اشاره به  هفته بسیج اظهار داشت : هفته بسیج را به بسیجیان عزیز که همواره کمک حال اصلی مردم هستند تبریک می‌گویم.

وی افزود: امشب سومین بازی تیم ملی کشورمان را در جام جهانی داریم که آرزوی موفقیت برای تیم ملی می‌کنم و امیدوارم همچون بازی گذشته‌ شادی را برای کشورمان به ارمغان آورند. تعدادی از پاداش‌ها و هدایا قبلا تقدیم اعضای تیم ملی شده و بخش دیگر هم تقدیم خواهد شد و اگر تیم ملی امروز موفق باشد حتما پاداش‌های دیگری تعلق خواهد گرفت، در واقع اصلی ترین پاداش به اعضای تیم ملی همین خروش و شادی و خوشحالی ملی و دعای خیر مردم است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در جلسه اخیر دولت مصوبات متعددی داشتیم، گفت: آیین نامه دهمین نامه مرتبط با قانون جهش دانش بنیان بود که نشات از عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدات دانش بنیان دارد. همچنین لایحه دو فوریتی ساماندهی تجارت مرزی به تصویب رسید که کمک به جامعه مرز نشینان و اقتصاد آن‌ها خواهد بود.متعاقب با این لایحه دو فوریتی و در جهت تامین اقتصاد مرز نشینان کمک به رونق مناطق مرز نشینان هم خواهد شد.لایحه پیشنهادی شامل تمام مناطق مرز نشینان خواهد شد.

وی افزود: در صورت موافقت مجلس با این لایحه کارگروهی مدیریت و ساماندهی این موضوع را برعهده خواهد داشت.

 افتتاح طرح آب رسانی به سنندج تا پایان هفته جاری

سخنگوی دولت گفت: موافقت دولت با افزایش کمک هزینه به یارانه‌های معلولان دیگر مصوبه دولت بود که برای اولین بار یارانه پرداختی برای کمک به مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان افزایش پیدا کرده است که این افزایش بیش از ۵۰ درصد است.همچنین در پایان هفته جاری افتتاح طرح آب رسانی به سنندج را خواهیم داشت که این مطالبه مردم این منطقه بوده، این طرح از گذشته آغاز شد، اما در این دولت با عزم جهادی آماده بهره برداری شده است که تامین کننده آب شرب با کیفیت مطلوب برای عزیزان این استان خواهد بود.

 لایحه ساماندهی تجارت مرزی اعم از حوزه کوله‌بری و ملوانی به تصویب رسید
 

 بهادری جهرمی در ادامه به  لایحه ساماندهی تجارت مرزی اعم اشاره کرد و گفت: بر اساس این لایحه و به منظور تامین معیشت مرزنشینان، کوله‌بران و ملوانان تا سقف ۱۰ درصد بدون پرداخت هیچ گونه عوارض گمرکی و مالیات می‌توانند واردات داشته باشند.

تعیین تکلیف ۹۵ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن


سخنگوی دولتدر مورد ساخت مسکن گفت: از بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۹۵ درصد آنها تعیین تکلیف شدند. نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل اجرایی صفر تا صد قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سفرهای استانی شاهد افتتاح برخی واحدها خواهیم بود، گفت: نزدیک ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع دولتی جهت ساخت واحدها در اختیار سازندگان قرار گرفته است.

تصویب آیین‌نامه های مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان


بهادری جهرمی درباره آیین‌نامه های مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: تصویب این آیین نامه‌ها نشان از تصمیم قاطع هیات وزیران در اجرایی کردن تمام مفاد این قانون و سرعت بخشی و شتاب بخشی جدی به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در کشور است.

شناسایی رسانه‌های تروریستی

به گفته سخنگوی دولت، رسانه‌های تروریستی که مولد حرکات تروریستی می‌شوند از طرف دولت شناسایی شدند و کسانی که با این مجموعه‌ها هرگونه همکاری داشته باشند تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار می‌گیرند.

اعلام گزینه پیشنهادی وزارت راه به‌زودی به مجلس


وی در ادامه درباره کاندید پیشنهادی وزارت راه گفت: گزینه پیشنهادی وزارت راه به زودی به مجلس معرفی خواهد شد.

زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی در حال پیگیری است

سخنگوی دولت درباره سرنوشت کالابرگ الکترونیکی گفت:  وقتی شرایط و زیرساخت‌های کالابرگ مهیا نیست دولت اعطای یارانه مستقیم به مردم و اصلاح اقتصادی را متوقف نکرد، در واقع روند آماده سازی زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی مستمرا در حال پیگیری و انجام است. دولت اصرار دارد در تخصیص یارانه به مردم و تامین کالاهای اساسی مردم و منابع غذایی آنها ریسک نکند به روش هایی پیش بروند که فرایند دچار وقفه نشود.

کاهش آمار بیکاری در این دولت طی ۱۸سال بی سابقه بوده است
بهادری جهرمی در این باره گفت:  بیش از ۸۰۰هزار شغل در سال اول دولت ایجاد شده است و در شهریور ۱۴۰۰نرخ تورم نزدیک ۶۰درصد بوده که به حدود ۴۰درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =