روستاهای فراهان قبل انقلاب برق نداشتند/ فراهان شهرستان سبز در اجرای شبکه کابل خودنگهدار

رئیس اداره برق فراهان گفت: شبکه فشار ضعیف ۴۰۰ کیلومتر داشتیم که تا پایان امسال، کل شبکه فشار ضعیف در این شهرستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

محمد عابدینی؛ رئیس اداره برق شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبرگفت: قبل از انقلاب در نعمت برق در فراهان بهره مند نبودیم و از سال ۵۹ از طریق پست برق ژنراتور به مدت ۳ سال با متصدی شخصی در شهر فرمهین تا ۵ کیلومتر تامین می شده است.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ نفر نیرو در برق فراهان خدمت می کنند و در راستای تامین برق شهرستان خدمات رسانی می کنند.

عابدینی اظهار کرد: قبل انقلاب شبکه فشار متوسط نداشتیم، بعد انقلاب با اولویت روستاهای بزرگتر انجام شده است و هم اکنون۸۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط داریم.

وی بیان کرد: ترانس های برق قبل از انقلاب فاقد ترانس برق کاهنده بوده است و تامین برق از طریق پست برق اختصاصی بود، الان بالغ بر ۱۸۰ پست برق در شهرستان است و در هر روستا یک پست برق داریم و در روستاهای بزرگ بالغ بر ۵ پست هوایی در مدار است.

عابدینی گفت: شبکه فشار ضعیف ۴۰۰ کیلومتر داشتیم که تا پایان امسال، کل شبکه فشار ضعیف در این شهرستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

رئیس اداره برق فراهان گفت: در روشنایی معابر جز شهرهایی که بالغ بر ۱۴ هزار چراغ برق در روستاها داریم و ۳ هزار چراغ روشنایی به چراغ کم مصرف تبدیل شده و تبدیل بقیه به صورت ویژه در حال پیگیری است و به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت: فعالیت پست برق ۲۳۰ هزار کیلو ولت در فرمهین از لحاظ استراتژیک مهم است که از خطوط انتقال، شهرستان های تفرش، فراهان، آشتیان و کمیجان و خنداب را پشتیبانی می کند و برق پایدار از برکات نظام است.

عابدینی اظهارکرد: در بخش کشاورزی بعد انقلاب چاه های کشاورزی از نعمت برق استفاده می کنند و ۷۸۰ پست برق در بخش کشاورزی داریم.

رئیس اداره برق فراهان خاطرنشان کرد: حفظ رشد قابل توجه صنعت برق کشور پس از انقلاب به وسیله اصلاح الگوی مصرف برق می‌تواند، زمینه توسعه کشور را با سرعت بیشتری مهیا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =