در حوزه اقتصاد نیازمند تصمیمات یکپارچه هستیم/ایجاد مشاغل خانگی در روستا به توسعه روستا کمک می کند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در حوزه اقتصاد نیازمند تصمیمات یکپارچه هستیم و از هم گسیختگی بخش های مختلف اقتصادی باید ار بین برود.

علی جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گردهمایی جهادگران، تسهلیگران صندوق های قرض الحسنه و مجامع جهادی در فراهان گفت: بسیج سازندگی، شاهکار انقلاب اسلامی و مولود انقلاب است.

وی افزود: پس از انقلاب گروه های جهادی در برداشت گندم و جو کشاورزان را یاری می کردند، در ادامه جهاد دولتی آغاز شد اما به دلیل آفاتی که داشت، منحل شد و بسیج سازندگی در سال ۷۹ وارد عرصه خدمت رسانی شد.

جودکی اظهارکرد: در گروه های جهادی خدمت بی منت به خلق خدا میسر شد و کار بسیج سازندگی بسیار مهم و با فضیلت هست و هر قدمی که در این راه برداشته شود اجری عظیم دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه امیرکبیر برای اصلاح وضع ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد، بیان کرد: فراهان مهد بزرگان و فرهیختگان ایران است و نامداران میرزا محمدتقی خان امیرکبیر، میرزا ابوالقاسم فراهانی متعلق به این خطه هستند. وی گفت: مقوله اقتصاد فی نفسه پیچیده است، پارامترهای آن نیاز به تبیین دارد.

جودکی اظهارکرد: ایران یک درصد وسعت سرزمینی و جمعیت دنیا را دارد اما ۷ درصد منابع دنیا در اختیار این کشور است و مشکلات اقتصاد ما مربوط به منابع نیست و ضعف در حوزه مدیریتی است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در اقتصاد کشور اشتباهات فاحشی داریم، گفت: متاسفانه درآمدهای نفتی باید صرف زیرساخت ها نشده است و ما ظرفیت پس از انقلاب درست استفاده نکردیم، و باید بپذیریم بیماری در اقتصاد کشور وجود دارد و باید درمان شود.

وی گفت: در حوزه اقتصاد نیازمند تصمیمات یکپارچه هستیم و از هم گسیختگی بخش های مختلف اقتصادی باید ار بین برود. جودکی افزود: در حوزه اقتصاد پیشرفت های چشمگیری هم در برخی حوزه ها شکل گرفته اما اطلاع رسانی نمی کنیم، ما الان صادرات لوازم یدکی خودرو به اروپا داریم و این عدم اطلاع رسانی سبب سرخوردگی می شود.

جودکی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در راه اندازی مشاغل خرد خانگی گفت: کشور چین هم اقتصاد خانگی راه اندازی کرده است، ایجاد مشاغل خانگی به تقویت اقتصاد خانواده کمک می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تسهیلات بسیج سازندگی، طرح صندوق های قرض الحسنه بسیج و آموزش های و مهارت هایی برگزار شده توسط مجموعه بسیج سازندگی منجر به اشتغال دائم شده است.  وی افزود: شهرستان فراهان مستعد مشاغل خانگی در روستاها است، در مجموعه وزارت صمت با مشارکت بسیج سازندگی جانی دوباره به اشتغال روستاها خواهیم داد و به توسعه روستا کمک خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهارکرد: بخشی از تولید باید در خانه ها صورت گیرد و از همین طریق اقتصاد خانوار را ارتقاء دهیم. وی با بیان اینکه بسیج سازندگی یعنی حرکت، خاطرنشان کرد: ما برای حرکت در بسیج سازندگی باید فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف را احصاء کنید، جایی که این مسائل با هم تلاقی می کند، نقطه حرکت و پیشرفت می باشد.

جهادگران بسیجی، مجاهدانی که جان بر کف در بزنگاه ها

سرهنگ پاسدار نعمت الله نجفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: گروه های جهادی بسیج فراهان با الگوبرداری از روحیه جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام اکنون به‌ عنوان منادی گفتمان انقلاب و مدافع آرمان بلند محرومیت زدایی در نقاط محروم در شهرستان خدمت رسانی می‌کند. وی افزود: بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان انقلاب و شیفتگان اعتلای وطن برای پاسخ به نیازهای نظام و میهن اسلامی و زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی با تفکر جهادی است.

نجفی اظهارکرد: جهادگران بسیجی، مجاهدانی که جان بر کف در تمام میدان‌های و بزنگاه های کشور حضور دارند و در بحران ها چون زلزله و سیل خدمت‌رسانی می کنند و جای فراموش‌شدنی نیست. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: حاج عبدالله والی در منطقه بشاگرد خدمات ارزشمندی را ارائه داد و الگوی بسیجیان می باشد وی به عنوان فردی موثر و فعال در ایجاد و تقویت اردوهای جهادی و کمک به مناطق محروم کشور در بین جهادگران شناخته می شوند.

وی با اشاره به خدمات بسیج در کرونا خاطرنشان کرد: از ابتدای کرونا تاکنون ۱۸ هزار بسته معیشتی و حمایتی با حفظ کرامت و شأن افراد توزیع شده است. در حاشیه این مراسم از جهادگران بسیجی شهرستان فراهان تجلیل شد و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی فراهان در عرصه اشتغالزایی بازدید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =