اندیشه امام(ره) منجر به نهضتی بر پایه مردم سالاری دینی شد

رئیس دانشگاه آزاد فراهان گفت: امام خمینی (ره) با دور اندیشی در تبیین ویژگی های حکومت اسلامی و حقوق متقابل مردم و حاکمیت نسبت به یکدیگر و ارائه ادلّه های عقلی و نقلی در باب ولایت فقیه و عمل به قوانین الهی و عدالت و نحوه اتصال دین و سیاست منجر به یک نسخه ای برای یک حکومت مردم سالاری دینی شد.

دادیان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی فراهان در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به انقلاب اسلامی عطیه بزرگ امام خمینی(ره) گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، پایان دادن به سلطه شرق و غرب و رژیم پهلوی نقطه عطفی بر معادلات سیاسی اجتماعی کشور بود.
وی افزود: انقلاب اسلامی، نظام جمهوری را یکه تاز مبارزه با استکبار، ظلم و ستم و زیاده خواهی نظام سلطه کرد و لرزه بر بینش و تفکر لیبراستی انداخت، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را با همراهی آزادمردان نوید بخشید و این همچنان در سایه رهبری امام خامنه ای ادامه دارد.
دادیان با اشاره به عناصر مکتب انقلاب اسلامی اظهارکرد: مکتب، رهبری و توده های مردم از عناصر مهم در تدوام انقلاب اسلامی محسوب می شوند و در همه بحران کارآمد بود و در بحران ها و بزنگاه های نظام بر مشکلات و فتنه ها فایق خواهند آمد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فراهان انقلاب اسلامی بر پایه اسلام گرایی، قانون اساسی، جمهوریت گفت: نظام جمهوری اسلامی اقتدارگرا، ضد استعماری مخالف با سکولاریسم، تمامیت خواه و ضد سکولار و با گرایش به نظریه مطلقه ولایت فقیه است.
وی افزود: حضرت امام(ره) به وضوح مرزهای اختیارات ولی مطلقه فقیه را در چارچوب قوانین الهی و مصالح عمومی تعیین کردند و از نگاه امام راحل، ولی مطلقه فقیه به عنوان هدایتگر جامعه و مجریان کشور در مسیر صحیح است.

رئیس دانشگاه آزاد فراهان گفت: در طول تاریخ اسلام مذهب تشیع به واسطه عدالت خواهی و ظلم ستیزی رهبری بسیار از حرکت و جنبش های مردمی را برعهده داشته است.
وی افزود: رهبران شیعه در صد سال اخیر این جنبش ها را علیه استبداد داخلی همانند انقلاب مشروعه و علیه استعمارخارجی به نهضت تنباکو هدایت و فرماندهی می کنند.

دادیان بیان کرد: روحانیت و در راس آن مراجع تقلید معمولا از طبقات محروم جامعه برخاسته و رنج این طبقه اجتماعی را لمس کردند و همواره مدافع کرامات انسانی و پناهگاه مردم و ضامن مصالح آنها در برابر دستگاه ظالم باشند.

رئیس دانشگاه آزاد فراهان بیان کرد: امام خمینی(ره) هم به دلیل جایگاه دینی بود که مردم گوش جان به سخنان ایشان سپردند و اطاعت از حضرت امام(ره) را بر خود واجب دانستند و وجوه مقبولیت عمومی و جاذبه عام رهبری وی برای همه اقشار و گروه ها در مدت کوتاهی به ملت های ستمدیده جهان تسریع پیدا کرد.
وی گفت: امام خمینی(ره) با دور اندیشی در تبیین ویژگی های حکومت اسلامی و حقوق متقابل مردم و حاکمیت نسبت به یکدیگر و ارائه ادلّه های عقلی و نقلی در باب ولایت فقیه و عمل به قوانین الهی و عدالت و نحوه اتصال دین و سیاست منجر به یک نسخه ای برای یک حکومت مردم سالاری دینی شد.

دادیان خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) همه هستی را در محضر خدا می دانست و مخالف ایشان با استکبار به دلیل عارف بودن ایشان بود، امروز اگر افرادی در برابر استکبار کوتاه آمدند به دلیل اینکه عارف نبودند و دست قدرت خدا را در عالم هستی احساس نمی کنند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =