غربی‌ها یک نگاه بالادستی نسبت به کشورهای دیگر دنیا دارند

رئیس دانشگاه پیام نور فراهان گفت: حقوق بشر غرب به مثابه پیراهن عثمانی است که خودشان را در پشت این پرچم پنهان می‌کنند و ریشه بسیاری از مشکلاتی که جامعه بشری ایجاد شده ناشی از تامین منافع مادی و برآورده کردن هوس‌های حیوانی خود آنها است.

واحدیان، رئیس دانشگاه پیام نور فراهان در گفتگو با فراهان خبر در رابطه با نگاه اروپا و غرب نسبت به حقوق بشر گفت: غربی‌ها یک نگاه بالادستی نسبت به مناطق دیگر دنیا دارند به همین خاطر همواره از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند تا بتوانند منافع خودشون را تامین بکنند.

وی افزود: غربی ها از استعمار و تسخیر کشورهای دیگر تا به راه انداختن جنگ های مختلف در دنیا بین کشورها و زور و هجوم اهداف خود را پیش می برد.

واحدیان ظهارکرد: امروز هم غرب با روش‌های نرم که مهم ترین چیز بحث درباره فرهنگ است و تسخیر ذهن انسان‌ها به روش‌های روانشناسی سعی در حفظ موقعیت و جایگاه خودشان را در دنیا دارند.

رئیس دانشگاه آزاد فراهان گفت: غربی ها اروپا را به عنوان یک باغ و باقی دنیا را به عنوان جنگل تصور می کنند.

وی افزود: این نگاه به دلیل نگرش مادی گرایانه است که غربی‌ها دین و خدا را در زندگی خودشون حذف کردند و نسبت به بقیه دنیا یک نگاه برتربینی و در واقع تکبر یا به قولی استکبار انتخاب کردند.

واحدیان بیان کرد: غرب در رابطه با ایران به این دلیل که ایران تنها کشوری است که در مقابل ظلم و ستم غرب نسبت به مردم دنیا ایستاده و حرفی برای گفتن دارد و سعی می‌کند تا قانون الهی رو پیاده بکند و روی پای خودش بایستد این را برنمی تابند.

استاد دانشگاه اظهارکرد: بنابراین غربی‌ها، اروپایی‌ها که منافع خود را در خطر می‌بینند از انواع روش‌ها استفاده می‌کنند تا مقابله کنند با کشورهای دیگه از جمله کشور ما تا تا با استفاده از تبلیغات پیچیده کشورهای دیگر را ناقض حقوق بشر و ناتوان در اداره کشور معرفی بکنند.

  وی با اشاره به اینکه غربی ها خود را در صلح و آرامش به دنیا معرفی می کنند، گفت: بی عدالتی‌ها و ظلم و ستم غرب را در دنیا الان مشاهده می‌کنیم، مهاجرینی که در راه این کشور ها جان خود را از دست می دهند و در دریاها و اقیانوس ها غرق می شوند، این ها ناشی از همون بی‌عدالتی‌ها و ستم ها و ظلم هایی است که به مردم دنیا روا می کنند و یک عدم توازن از لحاظ اقتصادی بین کشورها اتفاق افتاده است.

واحدیان افزود: غربی ها خود را مالک دنیا تصور می کنند به نحوی به چپاول ثروت ها منابع و معادن کشورهای ضعیف می پردازند و همین سبب شده که مردم کشورهای دیگه از لحاظ اقتصادی در موضع ضعف قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور فراهان ادامه داد: به همین دلیل از لحاظ اقتصادی صنعتی فرهنگی پیشرفتی برای آنها حاصل نشده و این در واقع ناشی از نگاه منفعت طلبانه کشورهای غربی است که به هر طریقی کشورهای دیگر از جمله ایران که در مقابل ظلم آنها بایستند، مقابله کنند. وی اظهارکرد: نکته مهم این هست که غربی ها نه تنها در رابطه با مردم دیگر کشورها حتی مردم خودشان هم به نحوی در تحت ظلم و ستم هستند و خشونت هایی نسبت به آنها هم انجام می شود .

واحدیان گفت:در حال حاضر شاهد هستیم که در تظاهرات هایی که نسبت به بی عدالتی های دولت های خودشان دارند با آنها در واقع با تندی و خشونت رفتار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور فراهان افزود: کشور فرانسه که چند سالی است که جنبش جلیقه زردها شکل گرفته که در مقابل خواسته‌های آنها با خشونت برخورد می‌کنند و حتی به خواسته های آنها با اسلحه پاسخ داده می شود در واقع بحث نقض حقوق بشر است.

وی اظهارکرد: حقوق بشر غرب به مثابه پیراهن عثمانی است که خودشان را در پشت این پرچم پنهان می‌کنند و ریشه بسیاری از مشکلاتی که جامعه بشری ایجاد شده ناشی از تامین منافع مادی و برآورده کردن هوس‌های حیوانی خود آنها است.

 واحدیان اظهارکرد: غرب فرهنگی که در جوامع بشری انتشار می دهند و سبک زندگی غربی را ترویج می کنند که بنیان آن نگاه مادی گرایانه است و همین نشان دهنده باطل بودن نظرات آن ها و واکنش غرب نسبت به بحث حقوق بشر در دیگر کشورها از جمله ایران ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =