ولایت فقیه استمرار غدیر است

فرماندار فراهان با اشاره به اینکه ولایت فقیه استمرار غدیر و یک جریان و شاخص است، گفت: در حال حاضر که امام معصوم غایب است، باید ولایت فقیه را که شمه‌ای از ولایت معصوم است برای همگان تبیین کنیم.

ابوالقاسم آقازیارتی، فرماندار فراهان در گفتگو با فراهان خبر؛ ضمن تبریک و تهنیت دهه امامت و ولایت؛ گفت: عید غدیر یکی از وقایع تاریخی جهان اسلام و تاریخ شیعیان است.

وی افزود: علما و فضلا باید تمام ابعاد غدیر را برای نسل جوان بازگو کنند و تبیین اهمیت واقعه «غدیر خم» ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است.

آقازیارتی اظهارکرد: امامت از اصول دین اسلام است و تنها یک منصب تلقی نمی‌شود بلکه یک مقام الهی و ارزشی است.

فرماندار فراهان گفت: فردی که به مقام ولایت منصوب می‌شود به تمام ارزش‌های اخلاقی و کمالات انسانی دست یافته است.

وی افزود: اطاعت از امام اطاعت از خداوند است و در اسلام ولایت از امیرالمومنین(ع) آغاز تا آخرین حجت خدا، حضرت مهدی(عج) استمرار دارد.

آقازیارتی با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار غدیر اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی مسئله ولایت با ولایت فقیه پیوند خورده است.

فرماندار فراهان گفت: بی‌توجهی و مغفول ماندن غدیر ازسوی مسلمانان پس از این واقعه بوده است؛ این بی‌توجهی از ابتدای تاریخ اسلام تا کنون وجود داشته و غفلت از این مسئله منشا صدمات زیادی به اسلام بوده است.

وی افزود: ولایت فقیه استمرار غدیر و یک جریان و شاخص است، در حال حاضر که امام معصوم غایب است، باید ولایت فقیه را که شمه‌ای از ولایت معصوم است برای همگان تبیین کنیم.

آقازیارتی اظهارکرد: اگر به مسئله ولایت فقیه هم توجه نشود تاریخ دوباره تکرار می‌شود و متضرر خواهیم شد مسئولین در هر سطوحی باید امام زمان خود و نائب برحق ایشان را بشناسند و نگاه‌شان به نگاه ولی فقیه باشد.

وی افزود: در طول تاریخ بارها برخی از افراد با وجود اینکه امام دوست بودند اما در بزنگاه‌های تاریخ از ولایت فاصله گرفته و تبعاتی را برای نظام به بار آوردند.

آقازیارتی اظهارکرد: باید همراه امام پیش رویم، غدیر بزرگترین اعیاد ما است و تاکید غدیر براین است که سیاست ما عین دیانت است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: رشد یک فرد در بستر جامعه دینی رخ می‌دهد و جامعه دینی از طریق حکومت دینی و یک ولی فقیه جامع الشرایط ممکن است.

آقازیارتی افزود: تمسک به ولایت به منزله تبعیت محض از ولی فقیه است و امیرالمومنین(ع) در اجرای عدالت و حکمرانی و دستگیری از مظلومان الگوی برای سیاستمداران ما است.

فرماندار فراهان خاطرنشان کرد: امروز در جنگ ترکیبی دشمن جوانان ما را آماج هجمه‌های رسانه‌ای قرار گرفته‌اند و بیش از هر زمان باید فرهنگ غدیر در جامعه ترویج پیدا کند و از این سرچشمه الهی بهره مند شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =