جهاد تبیین ابزار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در استان مرکزی گفت: دشمن در فضای مجازی و با جنگ ترکیبی، فقط بر روی ذهن تاثیر می‌گذارد. ابزار مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است و باید روایت درست، دقیق و صریح از همه موضوعات داشته باشیم.

به گزارش فراهان خبر؛ همزمان با هفته بسیج، گردهمایی فعالان بسیج و رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان فراهان با حضور رئیس سازمان فضای مجازی سراج استان مرکزی برگزار شد.

مهدی خلجی گفت:متن که اصلی‌ترین ابزار انتقال پیام است، در همه انواع رسانه‌ها یافت می‌شود، صاحبان رسانه از چه نشانه‌های صوتی یا تصویری بهره می‌برند تا پیام خود را به مخاطبان عرضه کنند.

وی افزود: در میان همه رسانه‌ها اینترنت و فضای مجازی، ترکیبی‌ترین رسانه که در این رسانه ما هم با متون نوشتاری و هم با متون صوتی و تصویری و همچنین با ترکیبی از این‌ها روبرو هستیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج استان مرکزی اظهار کرد: این فضا به همان اندازه که جذاب است، انسان زودباور را سطحی می‌کند و هر پیامی را برای او باورپذیر می‌کند.

وی گفت: سرعت انتشار و همه‌گیری محتوا در فضای مجازی بالا است و بددن راستی‌آزمایی به اصطلاح وایرال شده و تاثیر خود را می‌گذارد.

خلجی افزود: دنیای امروز از فضای مجازی و اینترنت جدا نیست، افراد در هر سن و موقعیتی متناسب با شبکه‌­های اجتماعی در ارتباط هستند.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج استان مرکزی در جمع فعالان فضای مجازی بسیج شهرستان فراهان با بیان اینکه سواد رسانه‌ای برای تشخیص اخبار صحیح از شایعات یک نیاز ضروری است، گفت: بسیاری از اطلاعات و اخباری که در فضای مجازی منتشر می‎شود، واقعی نیست و اغلب درست و نادرست در هم آمیخته است.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی و با جنگ ترکیبی، فقط بر روی ذهن تاثیر می‌گذارد. ابزار مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است و باید روایت درست، دقیق و صریح از همه موضوعات داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =