تفکر بسیجی در جهان فراگیر شده است

فرهنگ بسیجی از کشور ما آغاز و به دنیا صادر شد، بسیج از ارتش ۲۰میلیونی به بسیج ۱۰۰میلیونی جهان اسلام رسید.

به گزارش فراهان خبر؛ روز ۲۷تیر سال ۱۳۶۷ یک روز بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ جلسه فوری و ویژه در تل‌آویو با حضور مقامات نظامی و امنیتی اسرائیلی با موضوع نیروی مردمی بسیج ایران برگزار شد.

در این جلسه وزیر دفاع اسرائیل نیروی بسیج ایران را پتانسیل بزرگی خواند که می‌تواند با اتمام جنگ برای اسرائیل خطرناک باشد. نتیجه جلسه چراغ سبزی برای حمله دوباره و سرتاسری به ایران توسط صدام بود.

صدام بعد از این جلسه حمله سرتاسری را از شلمچه تا کرمانشاه به خاک ایران شروع کرد، حمله‌ای که طی آن بسیاری از شهر‌ها دوباره اشغال شدند و بعثی‌ها تا نزدیک اهواز پیش آمدند.

اما دلیل این همه ترس چه بود چرا وزیر اسرائیل نیرو‌های بسیجی ایران را خطرناک می‌خواند؟

چند روز پس از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، جیمی کارتر ایران را تهدید به حمله نظامی کرد، امام(ره) که بنیه کشور را برای مقابله با دشمن کافی نمی‌دید، تصمیم به تغییر معادله نظامی در منطقه گرفت، اما چگونه؟ ارتش هنوز انسجام نداشت و سپاه هم نوپا بود.

امام(ره) تصمیمی تاریخی گرفت و در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج مردمی را صادر کرد تا این گونه مسیر تاریخ را تغییر بدهد، پیام امام(ره) از رادیو پخش شد و سرانجام آن نیروی مردمی شکل گرفت که همواره برای دفاع از انقلاب آماده بود.

بسیج مردمی امام(ره) نهادی برگرفته از تعالیم اسلام اصیل بود که مردم بر پایه آن انقلاب کرده بودند.

با فرمان امام(ره) مساجد شروع به ثبت نام نیرو‌های مردمی کردند و پایگاه‌های بسیج به‌حول مساجد شکل گرفتند و جوانان با اشتیاق به پایگاه‌های بسیح رفتند تا در حمایت از پیام امام(ره) از انقلاب صیانت کنند.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ وعده جیمی کارتر به تحقق پیوست و جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد. امام راحل بسیج را برای چنین روز‌هایی تشکیل داده بود. نمایندگان مجلس در تصمیمی سرنوشت‌ساز بسیج را مستقیماً زیر نظر سپاه بردند تا این نهاد نوپا تمام قد برای انقلاب قدم بردارد.

باور به نیروی بسیجی بعد از عزل بنی صدر شکل گرفت، شروع موفقیت‌های نظامی در جنگ با شروع آموزش و تجهیز بسیج توسط سپاه حاصل شد.

بسیجیان از گوشه و کنار کشور به جبهه خوزستان شتافتند تا از دستور امام(ره) اطاعت کنند.

حلاوت پیروزی در عملیات ثامن‌الائمه و پایان حصر آبادان، اعزام بسیجیان به جبهه را چند برابر کرد. آن‌قدر که گردان‌های بسیج در آذر ۶۰ به تیپ تبدیل شدند آن‌ها در عملیات طریق القدس در کنار برادران ارتشی و سپاهی کمر دشمن را شکستند.

هزاران بسیجی آزادی خوزستان را به نشستن در کنار سفره هفت سین ترجیح دادند آن‌ها در نوروز ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین هزاران بعثی را به هلاکت رساندند تا صد‌ها کیلومتر مربع از خاک‌های ایران آزاد شود. حالا آرزوی تمام مردم ایران آزادی خرمشهر بود.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ خیلی زود از راه رسید بسیجیان جوان و نوجوان امام در عملیات بیت المقدس صدام را کاملاً غافلگیر کردند، آن‌ها از کارون خروشان گذشتند جایی که صدام هرگز تصورش را نمی‌کرد و در سوم خرداد ۶۱ فریاد پیروزی مردم ایران همه جا را فرا گرفت آزادی خرمشهر به تیتر اول اخبار جهان تبدیل شد اما آنچه بیشتر از همه توجه جهانیان را جلب می‌کرد پدیده‌ای جدیدی به نام بسیج مردمی بود.

بسیج ماحصل انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بود که بر پایه‌ ایمان ایثار و شهادت شکل گرفته بود. بسیج الگوریتمی و قابل پیش‌بینی نبود، بسیجیان تمام قواعد جنگ‌های کلاسیک را بر هم ریختند و در نبردی نابرابر خوزستان را آزاد کردند.

امام(ره) در پیام خود بسیج را شجره طیبه خواند، شجره‌ای که سال ۵۸ نهال کوچکی بود و در هفتمین سال جنگ به درخت تناوری تبدیل شد.
امام(ره) میدانست شعار جنگ جنگ تا پیروزی با حضور آن‌ها محقق می‌شود.

پس از پذیرش قطعنامه در تل آویو جلسه ویژه‌ای برگزار شد جلسه‌ای که نتیجه آن حمله گسترده و دوباره به ایران بود ۳۱ تیر سال ۶۷صدام در شرایطی به ایران حمله کرد که بسیاری از بسیجیان به شهر‌هایشان بازگشته بودند بعثی‌ها خیلی سریع بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را یکی پس از دیگری گرفتند.

امام(ره) اعلام کرد اینجا نقطه حیاتی اسلام و کفر است باید متر به متر جنگید هنوز پیام رادیویی امام(ره) به پایان نرسیده بود که صد‌ها بسیجی مانند سال‌های ابتدایی جنگ در جبهه‌ها حضور یافتند. همزمان خبر رسید نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق وارد ایران شده و دست به قتل عام مردم زده‌اند.
درخواست حضور در جبهه به گونه‌ای بود که تجهیزات کافی برای جابجایی رزمندگان وجود نداشت، رزمندگان اسلام در طی یک نبرد طاقت‌فرسا ارتش صدام را به مرز‌های بین‌المللی عقب راندند. بسیجیان با همکاری ارتش و سپاه مقابل تمام توطئه‌های استکبار جهانی‌ایستادند.

حماسه بسیجیان امام(ره) برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و جنگ ایران و حزب بعث به پایان رسید.

کاخ سفید که پس از فروپاشی شوروی تنها انقلاب اسلامی را مقابل خود می‌دید، کمر همت به نابودی انقلاب بست آمریکا تلاش کرد با ایجاد درگیری‌های نظامی در اطراف ایران جنگ نیابتی دیگری را آغاز کند، غافل از اینکه نیرو‌های مردمی با الگوبرداری از بسیج در شمال و جنوب متحدش اسرائیل در حال شکل‌گیری بود.

حزب الله لبنان و حماس که ماحصل تفکر و تشکل بسیج امام(ره) بود، در نزدیکی هم پیمان آمریکا شکل گرفت. حال این جمهوری اسلامی بود که با تفکر بسیجی آمریکا را به تقابل فرا می‌خواند، حزب الله لبنان کاملاً بر اساس بسیج مردمی ایران شکل گرفته بود.

حزب الله لبنان در اولین پیروزی در خرداد ۱۳۷۹ جنوب لبنان را از وجود صهیونیست‌ها پاکسازی کرد. آمریکا حالا خود را در وسط یک جنگ نیابتی حس می‌کرد، بدش نمی‌آمد که دست به یک زورآزمایی با جمهوری اسلامی ایران بزند، تیر ماه ۱۳۸۵ زمانی که حواس تمام دنیا به جام جهانی فوتبال آلمان بود، اسرائیل به لبنان حمله کرد.
روش نبرد اسرائیل کلاسیک بود مانند ارتش بعث اما نیرو‌های مردمی حزب الله لبنان به مانند بسیجیان ایرانی نبردی غافلگیرانه داشتند.

آن‌ها با بهره‌گیری از اصول غافلگیری خارج از چهارچوب جنگ‌های کلاسیک اسرائیل را شکست دادند، شکست اسرائیل از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه شکست آمریکا از تفکر بسیجی در یک جنگ نیابتی بود.

آمریکایی‌ها به راحتی دست بردار نبودند و به دنبال موقعیتی برای انتقام گرفتن از ایران بودند.

در سال ۱۳۹۰ با اوضاع ملتهب سوریه پای تروریست‌ها به شهر‌های این کشور باز شد، تروریست‌هایی که مردم را قتل عام کردند زیرساخت‌ها را از بین بردند آن‌ها دست به نبش قبرشخصیت‌های تاریخ اسلام میزدند.

به جایی رسید که قصد حمله به حرم حضرت زینب(س) را داشتند، خبر به ایران رسید دوباره پایگاه‌های بسیج مردمی به رنگ دوران دفاع مقدس درآمد.
بسیجیان امام(ره) دوباره عزم جهاد کردند، اکثر آن‌ها حتی سنشان به دوران امام(ره) و حتی جهاد نمی‌رسید.

مدافعان حرم گروه گروه به سوریه اعزام شدند تا نگذارند حتی خشتی از حرم دختر‌امیرالمؤمنین(ع) جابجا شود آمریکایی‌ها که حساب کار دستشان آمده بود. هزاران نیروی تروریستی را از سرتا سر جهان به منطقه فرستادند.

دولت اسلامی عراق و شام(داعش) پدیده‌ای جدید برای جنگ نیابتی دیگر با انقلاب اسلامی ایران بود.

این بار بسیجیان امام(ره) در جنگ نیابتی با آمریکا تنها نبودند، نیروی مردمی عراق و سوریه هم پای کار آمدند. عراقی‌ها با الگو گرفتن از سازمان بسیج مردمی ایران حشد شعبی و سوریه هم دفاع الوطنی را تشکیل دادند.
دیری نگذشت که شیعیان افغانستان هم به کمک آمدند و با تفکر بسیجی فاطمیون را تشکیل دادند کمی بعد مجاهدین پاکستانی با نام زینبیون پرچم دفاع از حریم اهل بیت را برافراشتند و در جهادی عظیم نیرو‌های حزب‌الله لبنان هم به صف مجاهدان اضافه شدند.
نتیجه سه سال جنگ نیابتی آمریکا در عراق و سوریه شکست داعش بود. یعنی شکست آمریکا و اکنون جلوه بسیج امام خمینی (ره) در سرزمین اویس قرنی است انصارالله و نیرو‌های مردمی یمن بعد از شهادت ده‌ها هزار نفر، خواب راحت را از صهیونیست‌ها ربوده بود. کاخ سفید باز هم از تفکر بسیجی امام خمینی (ره) شکست خورد.

فرهنگ بسیجی از کشور ما آغاز و به دنیا صادر شد، آینده بسیج از ارتش ۲۰میلیونی به بسیج ۱۰۰میلیونی جهان اسلام رسید. سیل خروشان جمعیتی که علیه رژیم صهیونیستی به‌پا خاستند همه بسیجی هستند و به‌زودی فرهنگ و تفکر بسیجی جهان را فرا خواهد گرفت.

فاطمه سادات فراهانی
دانشجوی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =