مشارکت بالا در انتخابات سبب بازدارندگی دشمن می‌شود

امام جمعه فراهان گفت: همه در پرشور برگزار شدن انتخابات سهم داریم و مشارکت بالا در انتخابات سبب بازدارندگی دشمن می‌شود و فضا را از دشمنان بدذات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سوری در خطبه‌های نماز جمعه فراهان گفت: انتخابات مظهر قدرت و اقتدار ملی ما است، انتخابات پیش‌رو از اول سال مورد توجه رهبری بود اگر توجه به سیر بیانات رهبری داشته باشیم یکی از مسائل مورد تاکید ایشان انتخابات است.

وی افزود: چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از معیارهای انتخابات است که باید مورد توجه همگان و مجریان انتخابات و نخبگان قرار بگیرد.

سوری اظهارکرد: هر یک ما در پرشور شدن انتخابات سهم داریم و مشارکت بالا در انتخابات سبب بازدارندگی دشمن می‌شود و فضا را از دشمنان بدذات می‌گیرد.

امام جمعه فراهان گفت: مردم نسبت به این وظیفه توجه داشته باشند که با انتخاب خود در عرصه سیاست، سرنوشت کشور برای چهارسال به نمایندگان خود در قوه مقنّنه واگذار می‌کنند.

وی افزود: دشمن در پروژه‌های مختلف از جمله اغتشاشات ناامید شد و به اهداف خود نرسید و اکنون بمباران تبلیغاتی علیه مسئله سیاسی را نشانه رفته است همه باید همت کنیم و از آحاد مردم، هیات های اجرایی و نظارتی مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.

سوری با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌ابنین(س) اظهارکرد: حضرت ام البنین(س) الگوی تربیتی برای انسان‌های زمینه ساز ظهور است، مادران ما باید در تربیت فرزندان مسیر حضرت ام البنین(س) را دنبال کنند.

امام جمعه فراهان گفت: در عرصه‌ای کنونی تربیت حماسی اثرگذار است و قدرت شناخت حق را به انسان می‌دهد و انسات باورمند تربیت می‌کند.

وی افزود: در دین ما شاخصه‌هایی برای تربیت است که باید در مکتب اهل بیت(ع) یاد بگیریم.

سوری اظهارکرد: در دامن حضرت ام البنین(ع) حضرت عباس تربیت شده است، تربیت حماسی؛ مربی حماسی می‌خواهد.

امام جمعه فراهان بیان کرد: مکتب و آموزه‌های مادران ما برگرفته از اهل بیت(ع) باشد، می‌توانند فرزندانی مانند شهدا تربیت کنند. شهدا ما تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) هستند و هم اکنون شعار حماسی شهدای ما در جبهه مقاومت، دستگاه استکبار را به لرزه درآورده است.

وی ضمن تشکر از هیئت‌هایی که فاطمیه را عاشورایی برگزار کردند، گفت: هیئت‌ها در مجالس خود باید از وجود سخنران بهره ببرند و ثمره هیئت  باید به مسجد و نماز جمعه ختم شود. هیئتی که با مروّجان دین رابط خوبی نداشته باشند، مصداق اسلام آمریکایی است.

سوری اظهار کرد: در هر موردی باید مرّ قانون را به فرموده رهبری را اجرا کنیم و قانون طبقه‌بندی مشاغل هم باید انجام شود و اگر در فردی در این خصوص پایبند نباشد، ظلم به کارگر است.

امام جمعه فراهان با اشاره به وضعیت آب شهر فرمهین گفت: آب شهر فرمهین کیفیت خوبی ندارد و طعم گوگرد می‌دهد، بارها تصفیه و نمک‌زدایی را مطرح کردیم اما اقدامی عملی صورت نگرفته است.

وی افزود: مدیری که پروازی است و خانواده‌اش ساکن شهرستان نیستند، دغدغه ندارد، این‌ها آفت و آسیب هستند.

سوری اظهارکرد: مدیریت یک اداره باید مدیر تراز انقلاب اسلامی باشد، مشی امام و رهبری و دولت را مدنظر بگیرید و مردم را دریابد.

امام جمعه فراهان گفت: مدیران باید پاسخگو باشند، چرا بی تفاوت هستند؟! و این زیبنده مدیر تراز انقلاب اسلامی نیست.

وی افزود: اگر مدیری نمی‌تواند مسئولیت خود را انجام دهد، مسئولیت را واگذار کند. قطع‌الرجال که نیست. رئیس جمهور شهر به شهر می‌گردد تا مشکلی را حل کند و مدیران باید این روال مشکل‌گشایی را مشی خود قرار دهند.

سوری خاطرنشان‌کرد: یاد و خاطره شهدای راسک را گرامی میداریم و تنفر خود را از این تروریست‌ها اعلام می‌‌داریم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =