حضرت ام‌البنین(س) مظهر شجاعت و ولایتمداری بود

امام جمعه فرمهین گفت: حضرت ام‌البنین(س) از خانواده‌‌ای شجاع که از ابتدا در اسلام نقش داشتند و شجاعت آن‌ها در بین اعراب شهرت داشت و این افتخار را نصیب خویش کرد که چهار فرزندش را تقدیم راه امام و ولایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سوری امروز در مراسم وفات حضرت ام‌البنین(ع) در مسجد جامع فرمهین ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار اسلام، سید رضی موسوی گفت: شهادت در نوک قله است، حضرت علی(ع) به شهادت افتخار می‌کند، شهدا مسیری را طی کردند که آرزوی حضرت امیرالمومنین(ع) بود.

وی با بیان اینکه شهادت هنر مردان خدا است، افزود: راه حضرت علی(ع) راه شهادت و زندگی ایشان عشق به شهادت و از خدا طلب شهادت می‌کرد.

سوری با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین(س) گفت: وراثت، نقش مهمی در انتقال صفات و کمالات و شجاعت فرزند دارد و حضرت ام‌البنین(س) فرزند نسلی شجاع بود.

امام جمعه فراهان ادامه داد: حضرت علی(ع) در هنگام انتخاب همسر بعد از وفات حضرت زهرا(س) به برادرشان عقیل که در علم نسب اعراب وارد بود، فرمودند؛ «برایم همسری پیدا کن شایسته و از قبیله‌‏ای که اجدادش از شجاعان و دلیر مردان باشند تا بانویی این چنین، برایم فرزندی آورد شجاع و تکسوار و رشید».

وی گفت: حضرت ام البنین(س) از خانواده‌‌ای شجاع که از ابتدا در اسلام نقش داشتند و شجاعت آن‌ها در بین اعراب شهرت داشت و این افتخار را نصیب خویش کرد که چهار فرزندش را تقدیم راه امام و ولایت کند.

سوری با اشاره به متانت و ادب حضرت ام‌البنین(س) گفت: روز که حضرت ام‌البنین(س) پای در خانه مولا علی(ع) گذاشت، حسنین(ع) هر دو بیمار بودند، این بانوی بزرگوار به محض آنکه وارد خانه شد، همچون مادری مهربان به دلجویی و پرستاری آنان پرداخت.

امام جمعه فرمهین افزود: این بانوی بزرگ برای اینکه رنج بی‌مادری و تداعی خاطرات نادر فرزندان حضرت زهرا(س) را آزار ندهد پیشنهاد داد به جای «فاطمه»، او را ام‌البنین صدا زنند.

وی اظهارکرد: حضرت ام‌البنین(س) وقتی احوالات حادثه کربلا را جویا شد، بدون پرسیدن از سرگذشت چهار پسرش، از سرگذشت امام حسین(ع) پرسید.

سوری خاطرنشان‌کرد: از چنین مادری فرزندان وفادار و پیرو ولایت و امامت تربیت می‌شود که فرزندانش در راه امامشان، جانشان را نثار کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =