خدامحوری مهم‌ترین رکن زندگی حاج قاسم بود

کارشناس خانواده گفت: خدامحوری مهم ترین رکن زندگی حاج قاسم بود و در تمام مراحل زندگی تسلیم امر الهی بود و خدامحوری محور در همه زندگی و همه شئون رفتاری ایشان موج می‌زد.

صابر حیدری در همایش سبک زندگی حاج قاسم در جمع خانواده‌های فراهانی گفت: انسان‌ها در ایمان و توکل به خدا سه دسته هستند؛ دسته اول خدا را قبول دارند اما مدیریت و ربوبیّت خدا را قبول ندارند.

وی افزود: دسته دوم خدا و مدیریتش را قبول دارند اما و ولی در زندگی اینها زیاد می‌کنند، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌فرماید؛ ” اما و ولی را لعنت کند که بیشترین اثر را در زندگی‌ها دارد”.

حیدری بیان کرد: جوانان امروزی در بحث ازدواج و فرزندآوری به خدا توکل ندارد و مسائل اقتصادی را بهانه می‌کنند در حالی‌که روزی دست خدا است. کارشناس خانواده افزود: دسته سوم افرادی هستند که همه خدا و هم مدیریت خدا را قبول دارند و هم تسلیم خدا هستند، خدا را دانا و توانا و دارا می‌دانند‌، غصه دارند اما مشکل ندارند.

حیدری اظهارکرد: این دسته به خوبی می‌دانند که تربیت و رزق فرزند با خدا است و انواع و اقسام آموزش‌ها در تربیت اثری ندارد.

کارشناس خانواده گفت: ویژگی های برجسته حضرت علی (ع) اهتمام فراوان ایشان به تربیت فرزندان است، نامه ۳۱ نهج البلاغه که راهکارهای تربیتی حضرت علی (ع) به فرزند بزرگوارش امام حسن(ع) است، نمونه ای آشکار از دغدغه آن حضرت درباره تربیت فرزند خویش است.

کارشناس خانواده با اشاره به تسلیم خدا‌بودن در زندگی گفت: در آیات و روایات سفارش شده که برای اقدام به ازدواج از فقر و نداری هراس نداشته باشید. این وعده و تضمین صریح و روشن خداوند است؛ و چه تضمینی مطمئن‌تر از تضمین خدا!؟

وی با اشاره به راز و رمزهای زندگی حاج قاسم افزود: خدامحوری مهم ترین رکن زندگی حاج قاسم بود و در تمام مراحل زندگی تسلیم امر الهی بود و خدامحوری محور در همه زندگی و همه شئون رفتاری ایشان موج می‌زد.

حیدری گفت: یکی از رفتارهای مهم و اثرگذار شهید سلیمانی در ارتباط با فرزندانش، محبت است و این امر را در قالب بهترین رفتار و زیبا‌ترین واژه در قالب نامه ابراز می‌کرد.

کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: باید رفتار و منش شهید قاسم سلیمانی را باید در طول زندگی الگوی خود قرار دهیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =