شیوه مدیریتی سردار سلیمانی برگرفته از مالک اشتر بود

امام جمعه فراهان گفت: حاج قاسم و مالک اشتر هر دو سفیران رهبر جامعه بودند که در خارج از مرزهای کشور به شهادت رسیدند.

به گزارش «فراهان خبر»؛ همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم یادبود گرامیداشت سردار دل‌ها در مسجد جامع شهر فرمهین برگزار شد.

حجت الاسلام سوری در این مراسم با اشاره به اینکه دشمنان هم به تدبیر و شجاعت سردار اذعان داشتند، گفت:  او همان کسی است که اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست‌وزیر جدید عراق گفته است: “او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم”. یا اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا به دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبار هم شده مایل است او را به ببیند.

وی با بیان اینکه شیوه مدیریتی سردار سلیمانی برگرفته از مالک اشتر است، افزود: حاج قاسم و مالک اشتر هر دو سفیران رهبر جامعه بودند که در خارج از مرزهای کشور به شهادت رسیدند.

سوری اظهارکرد: حاج قاسم به نوعی نامه ۵۳ نهج‌البلاغه یا دیگر مواردی که حضرت علی(ع) دستور داده بود را تمام و کمال انجام داد. امام جمعه فراهان گفت: در توصیه های حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر بیان کرده که من از خدا می خوام به تو و من توافقی خدمت دهد در پایان پیش خلق خدا روسفید باشیم.

وی گفت: دومین مطلب که مولا امیرالمومنین(ع) برای خود و مالک آرزو کردند، نام نیکو در میان بندگان بود و اینکه پیش خدا و خلق خدا روسفید و خوشنام باشیم. امام جمعه فراهان اظهارکرد: در مطلب سوم حضرت علی(ع) دعا کرد که اثر کار من و شما روشن باشد و به کار ما برکت دهد و در نهایت از خدا سعادت و شهادت می‌خواهیم.

وی گفت: برداشت از این دعای حضرت علی(ع) این است که راه سعادت، خدمت به مردم و شهادت است. سوری اظهار کرد: مالک اشتر به مصر نرسید و به شهادت رسید اما شهادتش تحولی در جهان اسلام ایجاد کرد.

امام جمعه فراهان با بیان اینکه شهادت مزد خوبی‌های سردار بود، گفت: دعای حضرت امیر المومنین(ع) هم در حق حاج قاسم به اجابت رسید، خوشنامی، توفیق خدمت به مردم و نظام ایران سبب شد خدا به کار او اثر دهد و شهادت مزد خوبی‌های سردار بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی جامع اوصاف حسنه هستند، خاطرنشان‌کرد: ایثار و مجاهدت از بارزترین خصوصیات سردار سلیمانی بود که لازم است برای ادامه دادن راه ایشان مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =