بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی، لازمه محرومیت زدایی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: مسئول گروه جهادی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل منطقه و با ارتباط‌گیری با جهادگران در جهت پیشبرد اهداف گروه جهادی اقدام کند‌.


به گزارش فراهان خبر؛ سرهنگ پاسدار نعمت الله نجفی در جمع جهادگران بسیجی فراهان جهادی با اشاره به شاخصه‌های سرگروه جهادی گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سرگروه جهادی ارتباط است. سرگروه جهادی باید توانمندی خاصی در ارتباط‌گیری با دیگران داشته باشد.
وی افزود: این ارتباط و هماهنگی هم باید در میان جهادگران و هم در ارتباط با مسئولان برقرار باشد.
نجفی هماهنگی و پشتیبانی قوی را مؤلفه دیگر سرگروه جهادی دانست و بیان کرد: سرگروه جهادی باید هماهنگی‌های لازم را قبل از حضور در منطقه مورد نظر انجام داده و بتواند در این زمینه با پشتیبانی قوی کار را به نتیجه برساند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های مهم سرگروه جهادی حفظ مشارکت است. سرگروه باید طوری گروه را رهبری کند تا جهادگران با میل و رغبت خود به صورت داوطلبانه کار جهادی انجام دهند و با انعطاف‌پذیری تعامل و مشارکت را حفظ کنند.
وی گفت: زمانی کار جهادی به صورت مطلوب انجام می‌شود که مسئول گروه برای هرکسی کاری را تعریف کند و براساس وظایف تعریف شده به صورت مشارکتی انجام شود.
نجفی افزود: مسئول گروه جهادی علاوه بر داشتن تخصص و تعهد باید حس مسئولیت‌پذیری، همبستگی و تصمیم‌گیری را در خود تقویت کند و بتواند در زمان بحران با ریسک‌پذیری کار را به نتیجه مطلوب برساند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان با تأکید بر این نکته که کار زمانی موفق است که اثر بخش باشد، گفت: سرگروه باید توانمندی حل مسأله را داشته باشد و قبل از حضور در منطقه مسائل و مشکلات منطقه را احصا کند. سپس براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کند تا جایی که گره گشای مردم منطقه باشد.
وی بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی را لازمه محرومیت زدایی در کشور دانست و افزود: مسئول گروه جهادی باید از ظرفیت و پتانسیل منطقه استفاده کند و با ارتباط‌گیری با آنان در جهت پیشبرد اهداف گروه جهادی اقدام کند‌.
نجفی با تأکید بر داشتن تخصص اعضای گروه جهادی خاطرنشان کرد: جهادگران باید در حوزه‌های مختلف تخصص داشته باشند تا بتوان از توانمندی آنان در مناطق مختلف استفاده کرد و به نوعی حضور جهادگران اثربخش باشد.


انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 15 =