داوری با گمان بر افراد مورد اطمینان، دور از عدالت است. حضرت علی(ع)

حرکت قطارهای ۴تخته اراک-مشهد، ۱۶آبان از سر گرفته می شود/در اراک حمایتی از حمل و نقل ریلی نمی شود

نمایش خبر : 93 | تاریخ انتشار : 10 آبان 1400

به گزارش فراهان خبر؛ حمید گوگوچانی مدیرعامل راه آهن اراک در گفتگوی اختصاصی با دیار آفتاب، با اشاره به سابقه و عملکرد راه آهن در این کلانشهر، گفت: قدمت راه آهن شهر اراک بیش از ۸۳ سال است و در توسعه شهر نقش پر رنگی داشته است. اداره کل راه آهن اراک با ۵۴۵کیلومتر خط ریلی، ۵ استان را پوشش می دهد که شامل استان های مرکزی، کرمانشاه، لرستان، همدان و قم می شود.

وی افزود: ۸۲۲ نفر کارمند در این اداره کل به هموطنان خود خدمت رسانی می کنند. اداره کل راه آهن اراک دهمین منطقه از ۲۱منطقه ای است که در شبکه ریلی جا به جایی بار و مسافر انجام می دهد. نتیجه این تلاش ها در سال جاری، افزایش ۴۰درصدی بارگیری نسبت به سال قبل بوده است. این آمار در جا به جایی مسافر افزایش بیش از ۳۰۰درصدی را نشان می دهد و سعی داریم با افزایش تعداد قطار ها این میزان را افزایش دهیم. البته استقبال مردم از راه آهن نقش زیادی در ماندگاری و رونق حمل و نقل ریلی دارد.

مدیرعامل راه آهن اراک در پاسخ به این سوال که چرا قطار لوکس فدک که سال گذشته به اراک آمد، ماندگار نشد و رفت، گفت: قطار فدک با توجه به اینکه متعلق به بخش خصوصی است و لوکس محسوب می شود، بلیط گران قیمتی دارد و همین باعث استقبال کم شهروندان اراکی از آن شد؛ به طوری که این قطار در هر بار حرکت متحمل ضررهای چند ده میلیونی و حتی صد میلیونی می شد. با این حال این قطار سه ماه در اراک ماند ولی در نهایت فرار را بر قرار ترجیح داد و رفت.

گوگوچانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارآفتاب مبنی بر چرایی نبودن قطارهای اراک مشهد از مبدا اراک، تصریح کرد: قطاری که از ملایر و کرمانشاه حرکت می کند، علاوه بر فروش بلیط در این شهرها، در اراک هم سهمیه اختصاصی دارد به طوری که از قطاری با ظرفیت ۲۰۰ نفر، ۹۰ سهمیه مختص شهروندان اراکی است و در صورت پر نشدن به صورت سهمیه شناور در شهرهای دیگر قابل خرید است. از طرفی قطارهایی که از جنوب کشور حرکت می کند در اراک هم مسافرگیری می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا چند وقتی است قطار ۴تخته به مشهد از اراک نداریم ولی برای ملایر و کرمانشاه وجود دارد، گفت: در طی ماه های گذشته استقبال از قطار در اراک نسبت به کرمانشاه و ملایر کمتر بوده است، چرا که در کرمانشاه و ملایر حمایت های مسئولین شهری و استانی از حمل و نقل ریلی وجود دارد و همین باعث می شود عموما سهمیه خود را تکمیل کنند ولی در اراک حمایتی از قطار نمی شود و در بسیاری از موارد سهمیه خالی می ماند.

گوگوچانی تصریح کرد: قطارهای چند وقت اخیر که از ملایر و کرمانشاه حرکت می کردند ۶تخته بودند ولی برخی اوقات به درخواست شهرهای مبدا یک یا دو واگن ۴تخته هم به آن اضافه می شد و بلیط آن فروخته می شد، ولی ان شا الله در آینده ای نزدیک قطارهای ۴تخته هم به خطوط ریلی ما اضافه می شود تا شهروندان اراکی بتوانند قطارهای ۴تخته رزرو کنند. تمام تلاشمان این است که از ۱۶ آبان ماه قطارهای ۴تخته و ۶تخته از مبدا اراک به مقصد مشهد اعزام شوند.

مدیرعامل راه آهن اراک تاکید کرد: سازمان قطارها مصوب می کند که چه قطاری از چه شهری حرکت کند. این سازمان برای راه آهن اراک و استان های زیرمجموعه که بالاتر ذکر شد مصوب کرده بود که تنها قطارهای ۶تخته به مقصد مشهد حرکت کند. اما در این بین به دلیل درخواست های زیاد، یا در زمان های خاص و تعطیلات پیش می آید که واگن های ۴تخته هم به آن اضافه می کنند. اگر شهروندان اراکی خواستار قطارهای ۴تخته باشند می توانند از مبدا ملایر بلیط بخرند و در اراک سوار شوند. البته شاید کوتاهی از ما بوده که این موضوع را به طور دقیق اطلاع رسانی نکرده بودیم.


پیگیری های دیارآفتاب؛

۲سال از حذف قطارهای ۴تخته اراک-مشهد می گذرد/ استقبال کم، قطارهای لوکس را از اراک فراری داد

سهم مردم کلانشهر اراک از حمل و نقل ریلی، تقریبا هیچ/ آقای مدیرعامل جلسه اند، اراک نیستند، وقت ندارند

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران
دیدگاهی توسط کاربران ثبت نشده است .
فرم ارسال دیدگاه
نام کامل :
پست الکترونیکی :
متن پیام :
کد امنیتی : تصویر كد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
ارتباط مردمی