برنامه‌های محرم امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

امام جمعه فرمهین گفت: محرم اکسیر جاودانگی برای حیات بشری و خنثی کننده خدعه دشمنان است، از این رو مراسم دهه محرم باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن برگزار شود.

به گزارش  فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: ترس از کرونا خطرناک‌تر از خود بیماری است، مردم باید هوشیار باشند، موارد بهداشتی را رعایت کنند و خیلی ترس و دلهره به خود راه ندهند.

وی افزود: با توسل به خدا و ائمه اطهار و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن و عدم حضور در اماکن شلوغ می توان از ابتلا به ویروس کرونا در امان بود.

فیض کرمیان با اشاره به برگزاری مراسم دهه محرم اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت استثنایی برای تبلیغ دین است و  زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، است.

امام جمعه فرمهین گفت: محرم اکسیر جاودانگی برای حیات بشری و خنثی کننده خدعه دشمنان است، از این رو مراسم دهه محرم باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: لغو مراسم حج با ما نبود و اینکه برخی لغو مراسم محرم را به این بهانه بیان می کنند، درست نیست، البته جان مردم ارزشمند است اما برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد.

فیض کرمیان  با اشاره به اهمیت پرداخت زکات اظهار کرد: پرداخت زکات برای حفظ مال است، همه بخصوص کشاورزان نسبت به پرداخت زکات اهتمام داشته باشند.

امام جمعه فرمهین ادامه داد: پرداخت زکات نوعی همدردی با نیازمند است که باعث رشد و افزایش سرمایه می‌شود.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه بیعت با امام زمان(عج) است، نماز جمعه حج فقرا  و بزرگترین برکت الهی است و همه باید به شرکت در این نماز عبادی و سیاسی اهتمام داشته باشند.

فیض کرمیان با اشاره به روز عرفه گفت: در صورت امکان دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم و در روز عید قربان با توجه به فضیلت و سفارش قربانی در این روز، اگر قدرت تمکن مالى براى قربانى کردن ندارید، پسندیده است که به صورت گروهی، گوسفندی را قربانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نه =