جبران کمبود کتابخانه در روستاها با راه اندازی کتابخانه سیار و مشارکتی

سردارپور راه اندازی و ایجاد کتابخانه سیار و مشارکتی را از راهکار‌های ارتقای سطح دسترسی عمومی به کتاب بیان کرد و گفت: این مهم با همکاری و حمایت مسئولان در شهر‌ها و روستا‌ها میسر می‌شود.

محمد سردارپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی، فرصتی مغتنم برای گرامیداشت شأن و مقام کتابداران و اعتلای نقش فرهنگی آنان در سوق دادن افراد به سمت کتاب است.

وی افزود: یکی از کمبودها در حوزه فضای کتابخانه به ویژه در مناطق روستایی است؛ بسیاری از جمعیت شهرستان فراهان، در مناطق روستایی سکونت دارند و ایجاد کتابخانه‌های سیار می‌تواند گامی مؤثر و راهی مناسب برای ارائه خدمات و ارتقای سطح کتابخوانی در روستاها باشد و مردم را بیش از پیش با کتاب مأنوس کند.

سردارپور راه اندازی و ایجاد کتابخانه سیار و مشارکتی را از راهکار‌های ارتقای سطح دسترسی عمومی به کتاب بیان کرد و گفت: این مهم با همکاری و حمایت مسئولان در شهر‌ها و روستا‌ها میسر می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فراهان گفت: حمایت مادی و معنوی ارگان‌هایی نظیر شهرداری از کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است و از همه فعالان فرهنگی می‌خواهیم این اداره را در تحقق اهداف مربوطه یاری کنند.

وی افزود: کتابخوانی مهمترین مقوله فرهنگی است و مطالعه توسعه و تغییر فرهنگ ها را کلید می زند و تغییر در حوزه فرهنگ تغییر در تمامی امور است و این جز با مطالعه کردن و کتابخوانی میسر نمی شود

سردارپور افزود: در ارزیابی های انجام شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن کتابخانه های عمومی فراهان، رتبه برتر در سطح استان مرکزی را کسب کرد. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فراهان با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان از طریق بستر شاد تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر که کرونا کل جهان را به رکود کشانده است اما کتابداران با شعار کتابداری تعطیل نیست خدمات فرهنگی خود را در فضای مجازی قوی تر از گذشته ادامه می دهند و توانستند با ورود به دنیای پر زرق برق فضای مجازی دنبال مخاطبان خود باشند و کاربران زیادی را جذب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 17 =