انقلاب اسلامی به زنان عزت و کرامت بخشید

امام جمعه فرمهین گفت: انقلاب اسلامی به زنان عزت و کرامت بخشید، امام خمینی (ره) جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه ایران اسلامی را با نگاه بلند دین مبین اسلام به زنان تغییر داد و عرصه های وسیعی را فراهم ساخت.

به گزارش فراهان خبر همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست مسئولان شهرستان فراهان با جمعی از بانوان شاغل دستگاه های اجرایی این شهرستان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در محل فرمانداری برگزار شد.

 انقلاب اسلامی به زنان عزت و کرامت بخشید

یعقوبی ، امام جمعه فرمهین در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، گفت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را به خوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

وی عفاف و حجاب را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی دانست و افزود: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از فرهنگ منحط غرب تاثیرگذار است.

یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زنان عزت و کرامت بخشید، اظهارکرد: امام خمینی (ره) جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه ایران اسلامی را با نگاه بلند دین مبین اسلام به زنان تغییر داد و عرصه های وسیعی را فراهم ساخت.

امام جمعه فرمهین گفت: انقلاب اسلامی موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده ای را در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

فاطمه زهرا (س) الگوی کامل برای مادران و زنان در سراسر گیتی است

در ادامه معمارنیا، فرماندار شهرستان فراهان با گرامیداشت چهل و دومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز هفته مقام والای زن و روز مادر گفت: فاطمه زهرا (س) الگوی کامل برای مادران و زنان در سراسر گیتی است.

وی افزود: مادران و زنان این مرز و بوم در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی همگام با مردان، دست از تلاش برنداشته و با حضور در مجامع و محافل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تقدیم فرزندان خود به انقلاب و نظام، سهم بسزایی در انقلاب اسلامی و پایداری آن داشته اند.

معمارنیا اظهارکرد: جایگاه و مقام زن در اسلام در تاریخ این مرز و بوم همواره والا و دارای ارزش بوده و همیشه زنان بعنوان بنیان‌های خانواده مورد تکریم و ارزش قرار دارند.

برگزاری محفل شعر خوانی و تقدیر از بانوان شاغل و فعال دستگاه های اجرایی شهرستان فراهان از برنامه های پایانی این مراسم بود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =