استاندار مرکزی:تغییری در فرآیند اجرای پروژه فرمهین-خنجین- قهاوند صورت نگرفته است

استاندار مرکزی گفت: هیچگونه تغییری در فرایند اجرای پروژه فرمهین-خنجین-قهاوند صورت نگرفته است، مسئولین استان قطعا این موضوع را به جد پیگیری می‌کنند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  فراهان خبر؛ شهر فرمهین مرکز شهرستان فراهان استان مرکزی در ۵۰ کیلومتری شمال اراک است و جاده فراهان در محور مواصلاتی استان های همدان، قم و شهرستان های تفرش، آشتیان، فرمهین، کمیجان قرار دارد.

در سال ۸۳ دولت تصمیم به توسعه و بهسازی جاده اراک- فراهان گرفت ولی متاسفانه در سالهای بعد عملیات اجرایی این پروژه به قدری کند پیش رفت که بعد از گذشت ۱۶ سال همچنان ناتمام باقی مانده است.

در ادامه این پروژه در سال ۱۳۸۸ اتصال اراک از طریق قهاوند مصوب شد که با تکمیل این پروژه مردم شهرستان فرمهین و سایر شهرها و روستاهای این مسیر از بن بست خارج و رونق اقتصادی به واسطه این پروژه‌ها امکان پذیر می شود.

این پروژه مورد مطالعه در حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری دو استان مرکزی و همدان قرار دارد به این ترتیب که تا حدود کیلومتر ۷۱ در حوزه استان مرکزی و از کیلومتر ۷۱ تا انتها (حدودکیلومتر۸۷) در حوزه استان همدان واقع است.

این مسیر از انتهای روستای برزآباد در حدود ۲ کیلومتری شمال فرمهین به سمت کمیجان آغاز می شود، مناقصه پروژه فرمهین-خنجین- قهاوند در بهمن ماه سال ۹۸ انجام شده است.

در بهمن ماه امسال که بایستی شاهد افتتاح طرح های تکمیل شده در شهرستان فراهان باشیم، نامه سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه های منطقه غرب کشور با موضوع تغییر مسیر پروژه فرمهین-خنجین-قهاوند به سه راهی آهنگران ساروق- کمیجان-قهاوند خبر ساز شد. 

انتشار این خبر سبب اعتراض مردم فراهان قرار گرفت و مردم فراهان سوء استفاده برخی از افراد را علت تغییر این پروژه دانسته و از نماینده معین منطقه درخواست پیگیری موضوع را دارند.

مسئولان شهرستانی هم در نامه به استاندار مرکزی پیگیر موضوع شده و صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان رسانده اند.

در ادامه این اعتراضات، رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: تاکنون تغییری در روند اجرای پروژه راهسازی مسیر اراک، فرمهین و خنجین صورت نگرفته و این طرح با جدیت در دست اجرا است. 

وی افزود: ۲ بانده شدن مسیر اراک – فرمهین انجام شده و مسیر خنجین نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: پیشنهادی در راستای اجرای این طرح در خصوص ۲ بانده شدن کمیجان نیز داده شده که بتوان همزمان با ارایه راهکارهایی ۲ مسیر را ۲ بانده کرد.

یادگاری اظهارکرد: چنانچه این مسیر (۲ بانده شدن مسیر کمیجان) به تصویب برسد، نیاز به کمیسیون ۲۳ و انجام گزارشات توجیهی و طرح مطالعاتی ویژه دارد و حداقل این روند یک سال به طول می انجامد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: این طرح تغییری در روند بهسازی مسیر فرمهین، خنجین تا خروجی شهرستان فراهان ندارد و شهروندان این منطقه نگران نباشند.

وی گفت: اعتبار امسال طرح بهسازی مسیر فرمهین – خنجین تا خروجی شهرستان فراهان، ۱۸۰ میلیارد ریال است که با روند مطلوبی در جریان است.

۲۱ بهمن ماه فرماندار فراهان در دیدار با استاندار مرکزی این موضوع را پیگیری کرد.

آقازاده، استاندار مرکزی در این دیدار با تاکید بر اینکه پروژه اراک ، فرمهین ، خنجین ، قهاوند ملی بوده و هیچگونه تغییری در فرایند اجرای طرح این مسیر صورت نگرفته است، گفت: مسئولین استان قطعا این موضوع را به جد پیگیری می‌کنند و تسریع و تداوم عملیات اجرایی این پروژه در اولویت کاری دستگاه‌های متولی و مرتبط قرار دارد.

وی افزود: اعتبار پروژه بهسازی مسیر اراک- آهنگران -ساروق-کمیجان از پروژه های استانی بوده و از محل منابع استان تامین می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =