نمایندگان استان مرکزی در انتصاب استاندار دخالتی ندارند/برای مشورت آماده ایم

بیاتی گفت: دوست نداریم کسی در استان ما منتصب شود که کارآمد، توانمند و انقلابی نباشد و اگر دولت هم برای یک انتخاب درست از ما مشورت کند حتماً کمک خواهیم کرد وگرنه اینکه ما بخواهیم کسی را به دولت تحمیل کنیم اشتباه است و احساس نمی‌کنم هیچ‌یک از نمایندگان هم این کار را انجام بدهند.

ولی اله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بحث انتخاب استانداران و موضع نمایندگان مجلس در این رابطه گفت: انتخاب استاندار وظیفه دولت است و دولت باید افراد را مشخص کند، نمایندگان در انتصاب استاندار دخالتی نمی‌کنند و البته نباید هم دخالت بکنند چون وظیفه نمایندگان نظارت است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: اگر دولت صلاح‌دید که با نماینده‌ها مشورت هم بکند ما هم در این زمینه صرفاً مشورت خواهیم داد.

بیاتی تصریح کرد: ما دوست نداریم کسی در استان ما منتصب شود که کارآمد، توانمند و انقلابی نباشد و اگر دولت هم برای یک انتخاب درست از ما مشورت کند حتماً کمک خواهیم کرد وگرنه اینکه ما بخواهیم کسی را به دولت تحمیل کنیم اشتباه است و احساس نمی‌کنم هیچ‌یک از نمایندگان هم این کار را انجام بدهند چون اگر نماینده این کار را انجام بدهد و چند صباحی بعد استاندار نتواند به وظیفه خود عمل کند مسئولیت آن بر دوش نمایندگان قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون برخی حواشی درباره دخالت نمایندگان در امورات مدیریت شهری نیز اظهار داشت: بنده چون ۴ سال سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان رئیس شورای کلان‌شهر قم را دارم کاملاً شورا و شهرداری را می‌شناسم و هر کمکی بتوانم می‌کنم، البته هیچ دخالتی ندارم چون وظیفه انتخاب شهردار بر عهده شوراست و شورا باید به جمع‌بندی برسد اما برای مشورت و همکاری همواره آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید:

نظری:مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/اصل بر جهادی بودن و کارآمدی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =