۴۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی در فراهان دایر شده است

نجفی گفت: در راستای ایجاد اشتغال ۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم محور سازماندهی شده و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب این صندوق‌ها هستند و همچنین ۴۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان فراهان دایر شده که بیش از ۷۵ روستا و ۳ شهر جامعه هدف اشتغال‌زایی است.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار نعمت‌الله نجفی فرمانده سپاه ناحیه فراهان در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج فراهان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: از دلایل مهم موفقیت سپاه و بسیج در اجرای مأموریت‌ها به‌کارگیری رویکرد ولایتمداری، جهادی ، انقلابی و مردمی است که همواره سپاه و بسیج را در آزمون‌های بزرگ موفق کرده و تجربه ۴۲ ساله انقلاب اسلامی نشان داده بسیج مردمی نسخه شفابخش حل مشکلات است.

نجفی اظهار کرد: امیدآفرینی، حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی محور برنامه‌های بسیج است و بسیج همراه و در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کند و یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ترویج روحیه جهادی است که گروه‌های جهادی پیشگامان این عرصه و در خط مقدم جبهه خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان فراهان ۸۲ گروه جهادی فعال وجود دارد که جهادگران بسیجی در عرصه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان ، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مؤمنانه، آموزشی و فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال ۶۰ صندوق مردم محور سازمان‌دهی شده و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب این صندوق‌ها هستند و همچنین ۴۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان فراهان دایر شده که بیش از ۷۵ روستا و ۳ شهر جامعه هدف اشتغال‌زایی است و در سال ۹۹ بیش از ۱۱۰ شغل پایدار و در سال جاری تاکنون ۱۳۰ شغل ایجاد و ایجاد ۳۵۰ شغل در سال جاری نیز هدف‌گذاری شده است.

نجفی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۵ پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه آبرسانی کشاورزی در دستور کار است و همچنین ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین در دستور کار است.

وی یادآور شد:  در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت کمک مؤمنانه تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان فراهان میان جامعه هدف توزیع‌شده و این نهضت خداپسندانه به همت جهادگران بسیجی و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای تهیه این طرح موفق در دستور کار بوده و با توجه به شرایط امروز تمرکز بر روی واکسیناسیون قرارگرفته و ۳ تیم پزشکی متخصص در این راستا سازماندهی و با واکسیناسیون و ارائه ویزیت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند و بسیجیان نیز در یکی از مراکز واکسیناسیون نقش‌آفرینی می‌کنند.

نجفی گفت: در راستای گرامیداشت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس بیش از ۵۰ عنوان برنامه با شعار محوری «ما مقتدریم» و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در «فراهان» برگزارشده و در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس علاوه بر تشکیل کمیته‌های تخصصی جمع‌آوری مداخل نیز در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت سفر فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به شهرستان فراهان برنامه‌هایی از جمله گلباران مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان جهاد و مقاومت و تجلیل از آنها، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و منزل محرومین، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی صندوق های قرض الحسنه و بازدید از پروژه های در دست اقدام بسیج سازندگی شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شانزده =