۱۸۰ مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی بهره مند شدند

رئیس کمیته امداد فراهان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۲۷خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فراهان ودیعه واجاره مسکن بلاعوض و معوض پرداخت شده است.

حافظ کمال، رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۲۷خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فراهان ودیعه واجاره مسکن بلاعوض و معوض پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه نیـاز انسان بـه سرپناه و مأمن از روزگار باستان موردتوجه بـوده است و احساس امنیت را منتقل می‌کند، گفت: هم اکنون ۲۷خانوار مددجوی تحت حمایت در شهرستان فراهان مستأجر هستند.

حافظ کمال  با اشاره به اینکه برای کاهش آلام و رفع مشکل محل سکونت مددجویان تحت حمایت که مستأجر هستند، گفت: در۶ماهه نخست امسال مبلغ ۱۰۶ میلیون تومان اجاره و ودیعه مسکن برای مددجویان بصورت بلاعوض پرداخت‌شده است.

 رئیس کمیته امداد فراهان افزود: مبلغ مذکور از منابع دولتی ، کمکهای مردمی (حامیان ایتام وخیرین) واریزشده که در مقایسه با نوبت مشابه سال قبل که به سه خانواده مبلغ ۲۱میلیون تومان پرداخت شده رشد بسیار مناسبی دارد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به ۱۸۰مددجوی کمیته امداد در فراهان در ۵ ماهه نخست امسال،گفت: خدمات مشاوره فردی وگروهی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی وسعی در بهبود سلامت روانی مددجویان زیر پوشش ارائه شده که از آمار مزبور ۸۰نفرمشاوره و راهنمایی بصورت فردی و ۱۰۰نفر نیز از مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شده اند که آموزشهای گروهی در خصوص انگیزش تحصیلی دانش آموزان ، ملاک و معیارهای انتخاب همسر ، پیشگیری از اعتیاد وآثار مخرب آن وکنترل خشم صورت گرفته است.

حافظ کمال گفت: افراد دارای شرایط روحی وروانی حاد نیز به کلینیک مشاوره جهت دریافت خدمات تخصصی تر ارجاع ومعرفی شده اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش خانواده به مددجویان خاطرنشان کرد: مقایسه آمار ارائه خدمات مشاوره ۵ماهه امسال با نوبت مشابه سال قبل که ۲۷۱ نفر بوده بدلیل شرایط حساس کرونا کمتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =