اقدامات سلبی در حوزه حجاب پاسخگو نیست/ عزیز کردن محجبه ها تلنگری به زنان بدحجاب است

سید احمد رضوی گفت: عزیز کردن زن محجبه در جامعه بسیار اثرگذارتر از خار کردن زن بدحجاب است، زیرا وقتی حجاب را عزیز می کنید، غیر مستقیم بدحجابی را خار کرده اید.

به گزارش فراهان خبر،  سید احمد رضوی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: تصویرسازی مناسب از حجاب زنان، یکی از الزامی ترین و موثرترین اقدامات در حوزه رسانه است.

وی ادامه داد: یکی از اشتباهات ما در این حوزه تمرکز بر روی اقدامات سلبی است که نتیجه ای جز هزینه های عمومی ندارد.

رضوی افزود: در برخی از ادارات و فروشگاه ها تبلیغ می کنیم که از ارائه خدمات به بانوان بدحجاب معذوریم، که این نوع اقدامات و تبلیغات سلبی صرفا باعث ایجاد نفرت، دوگانگی و دور شدن از مذهب توسط زنان بدحجاب می شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: برای دریافت بازخورد بهتر در حوزه حجاب باید به سمت تبلیغات ایجابی برویم. برای مثال، زنان باحجاب در این فروشگاه از تخفیف ویژه برخوردار هستند و خوشامدگویی ویژه به محجبه ها از این نوع اقدامات است.

وی گفت: وقتی تبلیغات حجاب به سمت اقدامات ایجابی برود ناخودآگاه باعث تکریم عفاف و حیا شده و تصویرسازی مناسبی از بانوان محجبه در جامعه شکل می گیرد.

رضوی بیان کرد: در اقدامات سلبی، ما مستقبما به ذهن و قلب زن بدحجاب ضربه می زنیم و او را خار می کنیم اما در اقدامات ایجابی، او را تشویق به حجاب می کنیم تا به کرامت و عزت برسد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رسانه ها بهترین ابزار برای تصویرسازی مناسب از حجاب هستند، گفت: ما باید در رویه رسانه ای خود با هدف تکریم حجاب و بر اساس تحریک عواطف انسانی، اخلاق اسلامی و محاسبات عقلانی اقدام کنیم.

وی افزود: به جای بی غیرتی نامیدن شوهرانی که زن بدحجاب دارند، هرزه و فاسد و جهنمی توصیف کردن زنان بدحجاب، به سمت بهشتی نامیدن زنان محجبه حرکت کنیم.

رضوی در خاتمه خاطرنشان کرد: عزیز کردن زن محجبه در جامعه بسیار اثرگذارتر از خارکردن زن بدحجاب است، زیرا وقتی حجاب را عزیز می کنید، غیر مستقیم بدحجابی را خار کرده اید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =