اربعین حسینی یک رزمایش عظیم جهانی برای توسعه و ترویج مکتب عاشورا است

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اربعین حسینی یک رزمایش عظیم جهانی برای توسعه و ترویج مکتب عاشورا است و باید از این فرصت عظیم به خوبی بهره برداری کرد و لذا پشتیبانی مجموعه نهادهای اجرایی استان از راهپیمایی اربعین یک ضرورت مهم است.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی گفت: مساجد پایگاه انسجام و یکپارچگی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و والاترین کانون تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است. 

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و تقویت جایگاه این مکان‌های مقدس در جامعه، آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: فعال بودن ائمه جماعات به پویایی و نشاط معنوی مساجد منجر می‌شود و فعالیت و تحرک هیات امنا، کانون‌های فرهنگی و پایگا‌ه‌های بسیج نیز این روند را بهتر و پویاتر می‌کند. 

امام جمعه اراک افزود: رشد و تعالی جامعه نیازمند تقویت جایگاه مساجد است چرا که هر چه مساجد فعال‌تر و پویاتر باشند در مقابل آسیب‌های اجتماعی کاهش و زندان‌ها خالی از افراد می‌شود. 

وی یادآور شد: مساجد پل ارتباطی مردم با خداوند و اهل‌بیت (ع) هستند و مساجد نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشند و باید با یکپارچه در جهت تحقق اهداف اسلام و انقلاب حرکت کنند. 

وی ادامه داد: سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به طور ویژه به آن توجه شود چراکه این هفته بهترین فرصت برای معرفی خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اربعین حسینی یک رزمایش عظیم جهانی برای توسعه و ترویج مکتب عاشورا است و باید از این فرصت عظیم به خوبی بهره برداری کرد و لذا پشتیبانی مجموعه نهادهای اجرایی استان از راهپیمایی اربعین یک ضرورت مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر عبور زائران حسینی قرار دارد باید تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران بکار گرفته شود و همه ظرفیت ها باید پای کار بیاید.

وی بیان کرد: آزادگان سرافراز با بصیرت و ولایتمداری خود در تاریخ ماندگار شدند و مجاهدت های این عزیزان همواره در تاریخ برجسته است و ۲۶ مرداد ماه که عنوان سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است را گرامی می داریم.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی نداشتند. 

وی خاطرنشان کرد: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره اهل بیت(ع)، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =