گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است

محمدیان با اشاره به اینکه احیای مساجد نیازمند عزم ملی و نگاه گفتمانی دارد اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است و لازمه این کار میدان آوردن توان و ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جاری شدن مدل حکمرانی ولایی در جامعه اسلامی یک ضرورت است و لازمه تحقق تمدن اسلامی است و برای اجرای آن باید نرم‌افزار امامت و ولایت در جامعه به‌طور کامل عملیاتی شود.

محمدیان اظهار کرد: در نرم‌افزار امامت دو مدل امامت خاص و عام بیان‌شده که در عصر غیبت امام زمان(عج) امامت در قالب ولایت‌فقیه و توسط امام خمینی(ره) جاری شد و امروز ولایت‌فقیه شاخه‌ای از امامت عام است.

وی ادامه داد: لازمه جاری شدن مسئله امامت پیاده شدن شبکه حکمرانی امامت از پایین به بالا است و حکمرانی ولایی دارای ویژگی‌هایی است که اگر به‌طور کامل محقق شود جامعه را از هرگونه تهدیدات و انحرافات بیمه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مساجد محل حکمرانی ولایی به شکل محله‌ای هستند و حکمرانی ولایی ابتدا در مساجد به شکل محله محور اجرا می‌شود و بدین‌جهت مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر روی احیای مساجد و محله محوری دارند.

محمدیان با اشاره به اینکه احیای مساجد نیازمند عزم ملی و نگاه گفتمانی دارد اظهار کرد: گفتمان مسجد محوری لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است و لازمه این کار میدان آوردن توان و ظرفیت‌های مردمی است.

وی یادآور شد: مدل امامت نرم‌افزار خود را دارد و لازمه پیاده‌سازی این مدل پای‌کار آوردن مردم است و توجه به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملاً مردمی است امروز در گام دوم باید نقش مردم و مساجد با یکدیگر موردتوجه باشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه لازمه تحقق جهاد تبیین احیای کارکرد مساجد است بیان کرد: مساجد مقر حکمرانی در تمدن اسلامی هستند و همه توان را باید برای این مهم پای‌کار بیاوریم.

محمدیان گفت: در تمدن اسلامی محبت جایگزین زور شده و عشق و صمیمت است که کارها را پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی مساجد فرصتی مناسب برای پرداختن به مسئله حکمرانی ولایی با رویکرد مساجد است و با این نگاه باید جامعه بازطراحی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 3 =