پیوند مدارس با مساجد گامی در جهت تربیت دینی دانش آموزان/مدارس در قبال رابطه با مساجد احساس وظیفه کنند

فرماندار فراهان گفت: برای اجرای برنامه فرهنگی، هنری باید از ظرفیت مساجد استفاده کرد، پیوند مدارس با مساجد گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد است.

به گزارش فراهان خبر؛ شورای تحول محله با حضور مسئولان شهرستانی و مدیران مدارس در آموزش و پرورش فراهان برگزار شد.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه فرمهین این در جلسه با اشاره به لزوم  پیوند مساجد و مدارس گفت: یکی از وظایف آموزش و پروش آموزش دینی دانش آموزان است و ارتباط تنگاتنگ مدرسه و مسجد کمک به تربیت نسلی متعهد و دین مدار است.

پیوند مسجد و مدرسه نیازمند عزم جدی آموزش و پرورش و مدیران و معلمان مدارس است
وی افزود: دشمن به دنبال دوری نوجوانان و جوانان از مسجد است لذا برای تحقق این کار از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و رسانه ای استفاده می کند.
یعقوبی اظهارکرد: شما متولیان تربیتی باید برای راهبرد دشمن در دورکردن داشن آموزان از مدارس برنامه داشته باشید.
امام جمعه فراهان بیان کرد: پیوند مسجد و مدرسه نیازمند عزم جدی آموزش و پرورش و مدیران و معلمان مدارس است و باید تلاش کنند تا موانع موجود در این مسیر از میان برداشته شود.

پیوند مدارس با مساجد گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد است.
ابوالقاسم آقازیارتی، فرماندار فراهان در این جلسه گفت: فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت شهادت استاد مطهری را گرامی میداریم.
وی افزود: هجمه ها و آسیب‌ها برای دین گریزی جوانان در در فضای مجازی وجود دارد اما نباید نسبت به مسئله تربیت مأیوس بود و این آسیب ها با هم افزایی شما مدیران قابل حل است.
آقازیارتی اظهارکرد: امروزه یکی از راه های مهم برای بی اثر کردن هجمه های دشمنان در جنگ فرهنگی آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مسجد است.
فرماندار فراهان گفت: نماز عیدفطر تهران مهری بر ابطال دین گریزی جوانان و نوجوانان ما بود، حضور در مراسمات عزاداری ایام محرم هم مملو از عشق جوانان به دین و اهل بیت(ع)است.
وی افزود: امروز باید از مدارس کار تربیتی صورت گیرد البته همه ابزارهای تربیتی فقط در اختیار مدارس نیست باید در این زمینه هم افزایی نهادهای تربیتی صورت گیرد.
آقازیارتی اظهارکرد: برای اجرای برنامه فرهنگی، هنری باید از ظرفیت مساجد استفاده کرد، پیوند مدارس با مساجد گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد است.
فرماندار فراهان گفت: در گذشته نوجوانان در مساجد برای اذان و تکبیر گفتن اشتیاق بسیاری داشتند و نقش آفرینی جوانان در فعالیت های اجتماعی از مساجد شروع می شد.
وی گفت: حضور دانش آموزان در مساجد سبب ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی دانش آموزان می شود و ورود دانش آموزان به فضای اجتماعی باید از مساجد باشد تا بتوانیم در آینده مدیر قوی تربیت کنیم.
آقازیارتی اظهارکرد: هر قدر حضور دانش‌آموزان در مساجد و حضور امام جماعت در مدارس بیشتر شود، قطعا به واسطه پاسخگویی به سوالات و شبهات بچه‌ها، این نسل کمتر در دام تبلیغات دشمن می افتد.
فرماندار فراهان گفت: با عملکرد صحیح و استفاده از ابزارهای صحیح و به روز زمینه جذب جوانان به مسجد فراهم شود و سعی کنیم تا حد امکان امورات مسجد را به نسل جوان بسپاریم.
وی افزود: استعدادیابی جوانان هم باید مورد توجه قرار گیرد، متناسب با هر محله راهکاری برای پیوند مساجد و مدارس شود و دستگاه های اجرایی هم افزایی می کنند.


مدارس که با نسل آینده ما در ارتباط هستند، باید در قبال رابطه با مساجد احساس وظیفه کنند

صابر حیدری، مسئول رسیدگی به امور مساجد فراهان گفت: شما مدیران و مربیان مدارس، فرهیختگان جامعه هستید که در تربیت انسان ها نقش دارید.
وی با اشاره به جنگ رسانه افزود: رسالت شما در عصر کنونی با وجود جنگ رسانه ای دشوارتر است،  در جنگ رسانه‌ای امروز ریختن یک سطل ماست می تواند آن را از کشتار ها بزرگ تر نشان دهد و صدای ریختن یک سطل ماست، از صدای شلیک گلوله بلندتر می‌شود.
حیدری اظهارکرد: هرچه به عصر ظهور نزدیک می شویم شیطان تلاش بیشتری می کند و در حال حاضر بزرگترین چالش ما چالش ذهنی است و در جنگ رسانه ای دشمن با شبهه پراکنی در جنگ نرم جوانان ما را می گیرد.
وی گفت: همه ادیان ظهور منجی را قبول دارند، در رزق و روزی شما بوده که در حکومت اسلامی قبل از عصر ظهور شما مدیر باشید و رسالت تربیت سرباز امام زمان(عج)را برعهده دارید.
حیدری افزود: مدارس که با نسل آینده ما در ارتباط هستند، باید در قبال رابطه با مساجد احساس وظیفه کنند، یک معلم باید پاسخگو باشد که در دوران کار خود چند نفر جوان مسجدی تربیت کرده است و تا چه میزان تصاویر و ذهنیت زیبا از مسجد برای یک کودک و نواجوان ساخته است.
مسئول رسیدگی به امور مساجد فراهان گفت: دشمن می خواهد تمام پیوندهای مقدس را بزند اما اگر کسی با مسجد مانوس شد، بیمه خواهد شد.
وی افزود: مدرسه، مسجد و رسانه ارکان تربیتی و مدرسه بازوی تربیتی است.
مسئول رسیدگی به امور مساجد فراهان با اشاره به نقش مربیان در تربیت حیدری اظهارکرد: نقش شما مربیان، محیط سازی است و تربیت در محیط انجام می شود و مسجد ذاتا تربیت کننده است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد فراهان گفت: مدارس و دانش آموز را به مساجد پیوند دهید و نسل جدید را به روش های جذاب به مساجد پیوند دهید.
وی افزود: هر کدام از ما باید تا جایی که می توانیم قدمی را برای آبادی خانه های خدا برداریم و با بهره گیری از ظرفیت های تربیتی مدرسه و مسجد توشه ای را برای آخرت خود مهیا کنیم.
محمدی یکی از مدیران مدارس فراهان در ادامه جلسه گفت: دسترسی و برخورد با محبت و مهربانی از سوی دست اندرکاران مسجد با این قشر موجب می شود که نسل جدید برای حضور در مساجد علاقه مند تر شود در این میان نباید نقش روحانی دلسوز در پیش برد فعالیت های مساجد نادیده گرفت.
ماستری از دیگر مدیران شهرستان افزود: اخلاق افرادی که نماز می‌خوانند علی الخصوص امام جماعت، پدر و مادر و مربیان و معلمان دانش‌آموز باید نیکو باشد، زیرا این افراد خود دعوت کنندگان به نماز می‌باشند و کودکان رفتار ایشان را می‌بینند و مقایسه می‌کنند و نیاز است که تصویر زیبایی در ذهن شأن شکل بگیرد.
یکی دیگر از مدیران بیان کرد: مسجد و مدرسه هر دو بستر رشد و شکوفایی هستند، نگاه موشکافانه به انقلاب اسلامی ایران حضور انسان های والامقامی را نشان می دهد که در مسجد یا مدرسه رشد پیدا کرده اند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =