پیشرفت بانوان در حوزه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب چشمگیر است/ کسب بسیاری از موفقیت‌ها و رتبه‌های علمی توسط دختران

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: دختران و زنان نسبت به آقایان در پیش از انقلاب بسیار مظلوم واقع شدند زیرا توجه و ارزشی برای دختران قائل نبودند اما بانوان پس از انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمی، ورزشی و اجتماعی بسیار موفق بودند و از آقایان نیز سبقت گرفتند.

به گزارش فراهان خبر؛ زهرا هرم آبادی، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با دیار آفتاب؛ ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر اظهار کرد: دسترسی دختران در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استفاده از مدارس بسیار کم بوده و تنها قشرهایی با وضعیت مالی بسیار خوب تحصیل می‌کردند و روستاهای دورافتاده از نعمت مدرسه و تحصیل محروم بودند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دختران دانشجو در دانشگاه قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار نفر و پس از انقلاب تعداد ۵ میلیون خانم در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه مدارس در پیش از انقلاب به مسائل مذهبی و پوشش اسلامی توجهی نداشت بنابراین افراد کم‌توجه به مسائل دینی و مذهبی وارد مدارس می‌شدند.

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: مدارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دورترین نقاط و روستاها رسید به طوری که اکنون در محروم‌ترین نقاط کشور نیز مدرسه وجود دارد و درواقع تمام فرزندان ایران اسلامی به دانش‌آموز تبدیل شدند و در حال تحصیل هستند.

هرم آبادی ادامه داد: وضعیت تحصیل و رشد علمی دختران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار چشمگیر بوده و بسیاری از موفقیت‌ها و رتبه‌های علمی را دختران کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بانوان پیش از انقلاب اسلامی ایران در ۹ رشته ورزشی فعالیت داشتند و اکنون در ۴۰ رشته ورزشی فعالیت می‌کنند بیان کرد: اهمیت به ورزش و تندرستی در دختران پیش از انقلاب اسلامی به دلیل کمبود امکانات و مراکز ورزشی بسیار محدود و کم بوده است اما اکنون دختران و زنان در تمام رشته‌های ورزشی صاحب‌مقام و رتبه هستند.

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: دختران و زنان نسبت به آقایان در پیش از انقلاب بسیار مظلوم واقع شدند زیرا توجه و ارزشی برای دختران قائل نبودند اما بانوان پس از انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمی، ورزشی و اجتماعی بسیار موفق بودند و از آقایان نیز سبقت گرفتند.

هرم آبادی با بیان اینکه تعداد  پزشکان زن پیش از انقلاب ۳۵۰۰ نفر بوده که پس از پیروزی انقلاب به ۶۶ هزار نفر رسیده است، افزود: بیمارستان و مراکز بهداشتی پیش از انقلاب اسلامی ایران تنها در شهرهای بزرگ با پزشکان هندی وجود داشت و به دلیل عدم وجود متخصص زنان در کشور بسیاری از دختران و زنان جامعه از دریافت خدمات پزشکی محروم بودند.

وی تصریح کرد: روستاهای دورافتاده به دلیل مشکلات تردد به شهرهای بزرگ از مراکز بهداشتی محروم بودند ولی دختران و زنان ایران اسلامی با عزم و اراده قوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان بسیار پیشرفت کردند به طوری که متخصص زنان در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد و بسیاری از پزشکان کشور را نیز بانوان تشکیل داده‌اند.

هرم آبادی اضافه کرد: در آستانه انقلاب خیلی از شهرها و روستاها محروم از پزشک و امکانات بهداشتی بودند اما اکنون علاوه بر برطرف شدن این مشکل آموزش‌هایی به خانم‌ها برای بالا بردن سطح آگاهی و آموختن روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری ارائه می‌شود.

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی با کمک بانوان در کل کشور واکسیناسیون فلج اطفال انجام شده است، گفت: بیماری فلج اطفال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همت و تلاش متخصصان ایرانی و همچنین بانوان در حوزه بهداشت تقریبا به صفر رسید.

هرم آبادی تصریح کرد: پس از انقلاب تعداد زیادی از خانم‌ها علاقه‌مند به یادگیری معارف اسلامی شدند و اکنون تعداد زیادی طلبه خانم و اساتید معارف اسلامی در کشور داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =