جود و کرم از ویژگی‌های بارز در امام جواد(ع) است

امام جمعه فراهان با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز در امام جواد(ع) بحث جود و کرم حضرت است. افزود: طبق سفارش پدرشان امام رضا(ع) هر وقت از خانه بیرون می‌آمدند همراه خود چیزی داشتند که اگر سائل و یا درمانده‌ای از حضرت چیزی درخواست می‌کرد حضرت او را دست خالی رد نمی‌کرد.

حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: امام جواد (ع)، یکی از شاخه های شجره طیبه محمدی و امتداد سلسله پاک و منزه اهل بیت (ع) می باشد.

وی افزود: آن حضرت باتقواترین فرد اهل زمان خود بود و کسی در جود و بخشش در مرتبه آن حضرت قرار نداشت.

یعقوبی با اشاره به ولادت امام جواد(ع) اظهارکرد: قبل از ولادت امام جواد(ع)، تبلیغات و پخش شایعات از سوی سران واقفیه مبنی بر زنده بودن امام کاظم (ع) و غیبت آن حضرت و عقیم بودن امام رضا (ع) به اوج خود رسید به حدی که برخی نسبت به امامت پیشوای هشتم (ع) نیز دچار تردید شدند.

امام جمعه فراهان با اشاره به اینکه تولد امام جواد خط بطلانی بر اندیشه منحرف واقفیه بود، گفت: با ولادت آن گرامی، دشمنان و بدخواهان به ویژه واقفیه مایوس و ناکام شده از موضع خود عقب نشستند و دوستان و شیعیان شادمان شدند و شک و تردید آنان به یقین و استواری ایمان تبدیل شد.

وی گفت: به همین دلیل پدر بزرگوارش فرموده است: «این مولود، مولودی است که در اسلام، پربرکت تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است».

یعقوبی با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز در امام جواد (ع) بحث جود و کرم حضرت است. افزود: طبق سفارش پدرشان امام رضا (ع) هر وقت از خانه بیرون می‌آمدند همراه خود چیزی داشتند که اگر سائل و یا درمانده‌ای از حضرت چیزی درخواست می‌کرد حضرت او را دست خالی رد نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) از تمام دانش‌ها بهره‌ای داشتند و در بسیاری از مباحث دستگاه خلافت مأمون در مقابل دانشمندان و فقهای آن زمان پاسخگو بودند. به نوعی در بحث علم و دانش نیز برجسته و مشکل‌ گشا بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =