با متخلفین انتقال آب به اراضی غیر، برخورد قانونی می‌شود

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان فراهان گفت: اداره منابع آب و عوامل انتظامی شهرستان فراهان جهت عدم انتقال آب به اراضی خارج تحت شرب اولیه چاه های کشاورزی و کشت‌های جالیزی و محصولات پر آب برخورد قانونی می کند.

عادل احمدی، مدیر آب منطقه‌ای شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: اداره منابع آب و عوامل انتظامی شهرستان فراهان جهت عدم انتقال آب به اراضی خارج تحت شرب اولیه چاه های کشاورزی و کشت‌های جالیزی و محصولات پر آب برخورد قانونی می کند.

وی افزود: این برخوردها بر اساس مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب با کشاورزانی است که عدم انتقال آب به اداضی تحت شرب و کشت های جالیزی رعایت نمی کنند.

احمدی اظهارکرد: شرکت آب منطقه‌ای شهرستان ضمن نظارت بر تمام چاه‌های آب کشاورزی فعال، در صورت وجود تخلف مراتب به مالک یا مالکان اعلام و مالکین باید نسبت به رفع آن اقدام لازم را به عمل آوردند.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان فراهان گفت: در صورت عدم اقدام در زمان مقرر و یا تکرار تخلف، پروانه بهره‌برداری چاه در چارچوب قوانین و مقررات ابطال می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران از منابع سطحی و یا زیرزمینی صرفا مجاز به استفاده از آب استحصالی در محدوده اراضی مندرج در پروانه بهره‌برداری بوده و توسعه سطح زیر کشت و یا انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه و یا مندرج در پروانه بهره‌برداری مطلقا ممنوع می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =