عید قربان بازگشت به فطرت انسانی با گذر از خواسته‌های نفسانی است

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه عید قربان بازگشت به فطرت انسانی با گذر از خواسته‌های نفسانی است، اظهارکرد: عید قربان یاد حضرت ابراهیم و پیروزی او در مقابل خواسته‌های نفس و شیطان است که به فرمان خدا عمل کرد و خدا او را برگزید.

 حجت الاسلام حسینی، کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر گفت: در اسلام میلاد هیچ یک از ائمه اطهار حتی رسول اکرم(ص) عید معرفی نشده است.

وی افزود: در اسلام شخص مطرح نیست بلکه روزی عید است که عده‌ای مامور هستند ستون دین را نگه دارند و آن روز عید است، روزی که نماز در آن رسمیت پیدا کند و جمعی ستون دین را اقامه کنند.

حسینی اظهارکرد: این روز عید بخاطر این نامیده شده که بازگشت انسان به مبدا خویش و رابطه با خدای خودش و مسئولیت در برابر خدا است.

کارشناس فرهنگی گفت: در ماه رمضان با گرفتن روزه و بازگشت به فطرت پاک خود، آن را عید میگیریم.

وی افزود: مسلمانان در دهه ذی الحجه با عمل به وظایف خود از وقوف در عرفات، عبادت و نیایش، رمی جمرات و سنگ زدن به نماد شیطان و قربانی کردن به فطرت پاک خود برگشته و این روز را عید میگیرند.

حسینی با بیان اینکه عید قربان بازگشت به فطرت انسانی با گذر از خواسته های نفسانی است، اظهارکرد: عید قربان یاد حضرت ابراهیم و پیروزی او در مقابل خواسته های نفس و شیطان است که به فرمان خدا عمل کرد و خدا او را برگزید.

کارشناس فرهنگی بیان کرد: عید قربان هم عید ما بندگان است که به پیروی از حضرت ابراهیم(ع) اعمالی را در حج انجام می دهیم و بازگشت به سوی خدا می کنیم و از هوای نفس خود و شیطان میگذریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم اهمیت عید قربان را درک کنند برای نماز عید قربان کسی در خانه نمی ماند و همه در این نماز شرکت می کنند و از طرفی هر کسی که استطاعت مالی داشته باشد، قربانی برای خدا می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =